خبرهای داغ:
بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی در محكوميت بازداشت غیرقانونی «مرضیه هاشمی» توسط پلیس آمریکا بیانیه صادر کرد.
کد خبر: ۹۱۰۲۷۸۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی در محكوميت بازداشت غیرقانونی «مرضیه هاشمی» توسط پلیس آمریکا بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر کارنامه کینه و دشمنی نظام سلطه به ‌سرکردگی آمریکا با اسلام ناب و انقلاب اسلامی برگی دیگر افزوده شد، دولت خبیث ایالات متحده آمریکا در یک اقدام غیرقانونی بدون هیچ تفهیم اتهام و دلیل مشخصی، خانم مرضیه هاشمی مجری و خبرنگار شبکه پرس تی وی را که به قصد ملاقات با خانواده و برادر بیمارش به آمریکا سفر کرده بود در فرودگاه واشنگتن دی سی بازداشت کرده است و با برخورد تحقیرآمیز و خلاف حقوق بشر و هتک حرمت اعتقادات و کشف حجاب این بانوی مسلمان، منزلت او را تحت الشعاع قرار داده است و کرامت انسانی وی را از بین برده است.

این گونه اقدامات ضد انسانی و خلاف حقوق شهروندی، نشانه های سرخوردگی و شکست آمریکای رو به افول در مواجهه میدانی با قدرت بزرگ منطقه ای جمهوری اسلامی و انقلاب چهل ساله ایران است، که با بازداشت زن خبرنگار آمریکایی _ ایرانی سعی دارد ابراز وجود و قدرت نماید و قطعاً خداوند بزرگ مکر آنان را به خودشان برمی گرداند و رسواتر از گذشته خواهند بود. 

حال آنکه در این بین سکوت سازمان‌ها و نهاد‌های حامی حقوق بشر و آزادی بیان بیشتر سؤال برانگیز است. سؤال اینجاست، مرضیه هاشمی که دارای تابعیت آمریکایی نیز می‌باشد چرا باید از حداقل حقوق قانونی بی بهره باشد؟ بدون تفهیم اتهام زندانی شده و هتک حرمت شود؟

بسیج جامعه زنان استان آذربایجان غربی ضمن ابراز انزجار و اعتراض نسبت به دستگیری توأم با خشونت و رفتار خلاف شئون اخلاقی و انسانی و غیر قانونی با این زن مسلمان مؤمنه و آزاده و انقلابی خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط  مرضیه هاشمی بوده و از مسئولان مربوطه و دررأس آن وزیر امور خارجه کشورمان می خواهد که دراسرع وقت با استفاده از تمام ظرفیت های ممکن اقدامات قاطع و مقتضی را در جهت آزادی و احقاق حقوق انسانی و حرفه ای این بانوی خبرنگار انقلابی معمول دارد.

هم چنین از کلیه رسانه‌های داخلی و بین المللی دعوت می شود با حضور فعال در فضا‌های رسانه‌ای موجبات رسوایی آمریکا در نزد افکار عمومی جهان را فراهم نمایند تا موجبات آزادی هر چه سریعتر وی فراهم شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات