3 هزار دانش‌آموز منطقه 4 تهران در مرحله منطقه‌ای سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۹۱۰۲۷۶۵
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرحله منطقه‌ای سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان منطقه ۴ شهر تهران، پنج‌شنبه و جمعه، چهارم و پنجم بهمن‌ماه با راه‌یابی حدوداً 3000  دانش‌آموز دختر و پسر برگزیده مرحله آموزشگاهی برگزار می‌شود.
این مسابقات در بخش‌های آوایی و پژوهشی در رشته‌هایی چون قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی و ویژه در محدوده ۵، ۱۰ ، ۲۰ جزء و حفظ کل، اذان، احکام ، انشای نماز، صحیفه سجادیه ، نهج‌البلاغه ، مرجعیت و تواشیح و هم‌خوانی به صورت شفاهی و کتبی در دو نوبت صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰ و نوبت عصر از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۷ برپا خواهد شد.
از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره از مسابقات حضور حدوداً 65 داور خِبره که خود از قراء ، حفاظ و مرتلین ممتاز کشوری و بعضاً بین‌المللی هستند و دیگر داوران در زمینه‌های پژوهشی که دارای تجربه و مدارک عالیه نظیر دکتری می‌باشند نیز به چشم میخورد .
از ویژگی‌های این دوره از مسابقات ؛برپایی نمایشگاه جانبی با غرفه‌هایی چون عرضه محصولات قرآنی و حجاب و عفاف، جشنواره غذا، عطر انتظار و ارائه گزارش از دارالقرآن آموزش و پرورش منطقه و همچنین تجهیز سالن انتظار والدین به مشاوره‌های مذهبی و قرآنی و همچنین اجرای تواشیح و هم‌خوانی از دانش‌آموزان، از جمله نوآوری‌های این دوره از مسابقات است.
یادآور می‌شود، سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان منطقه ۴ شهر تهران در مدارس شاهد واقع در فلکه چهارم تهران‌پارس، خیابان توحید، میدان قرآن برگزار می‌شود. همچنین حدوداً ۱۱۰ دانش‌آموز دختر و پسر از منطقه ۴ به مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز شهر تهران راه پیدا می‌کنند.
مراسم تجلیل از برگزیدگان طی اسفندماه برپا خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات