معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: نسبت رشد پروژه‌های دهه فجر چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از نظر تعداد نسبت به سال گذشته 65 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۱۰۲۷۰۹
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مهدي زنديه‌وكيلي معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در جلسه شوراي اداري استان مركزي گفت: پروژه‌هاي قابل افتتاح و كلنگ‌زني در دهه فجر سال جاري با توجه به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نسبت به سال گذشته هم از نظر حجم و هم تعداد رشد قابل توجهي داشته که هزار و 327 پروژه عمرانی و اقتصادی در استان افتتاح و کلنگ زنی می شود که از این تعداد هزار و 258 پروژه افتتاح و 69 پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی افزود: تعداد پروژه‌های مذکور هزار و 132 پروژه عمرانی و 195 پروژه اقتصادی است که از کل پروژه‌های عمرانی استان عملیات 67 پروژه به ارزش رقمی 192 میلیارد تومان آغاز و باقی پروژه‌ها به ارزش هزار و 37 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در همین خصوص ادامه داد: همچنین از 195 پروژه اقتصادی 190 پروژه با سرمایه‌گذاری هزار و 396 میلیارد تومان افتتاح می‌شود و باقی پروژه‌ها کلنگ‌زنی خواهد شد که ارزش کل پروژه‌های قابل افتتاح در استان مرکزی که از منابع استانی و ملی تامین شده است 2 هزار و 228 میلیارد تومان است که ظرفیت کل طرح‌های افتتاحی در دهه فجر هفت هزار و 850 فرصت شغلی می باشد.

وی بیان داشت: در کلیه شهرستان‌های استان پروژه‌هایی ویژه ایام دهه فجر در نظر گرفته شده که شامل 240 پروژه در اراک، 44 پروژه در آشتیان، 51 پروژه در تفرش، 93 پروژه در خمین، 86 پروژه در خنداب، 79 پروژه در دلیجان، 114 پروژه در زرندیه، 134 پروژه در ساوه، 195 پروژه در شازند، 106 پروژه در فراهان، 47 طرح در کمیجان و46 طرح در محلات می باشند و انتظار است با برنامه ریزی فرمانداران و مسئولین مرتبط بخشی از آن توسط شخصیت های ملی و بخشی توسط استاندار محترم افتتاح شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تأکید کرد: طرح‌های یاد شده در همه حوزه‌های صنعت، کشاورزی، خدماتی هستند که نسبت رشد پروژه‌های دهه فجر چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی از نظر تعداد نسبت به سال گذشته 65 درصد رشد داشته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: راه‌اندازی پرواز اراک-تهران یک کار جمعی بود و برای حفظ و تداوم آن که برای توسعه بیشتر استان مفید است نیز باید حمایتی همه جانبه از سوی دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد.

ارسال نظرات