خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

شهدا با بصیرت خود حق و حقیقت را شناختند

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: تمام شهیدان تاریخ اعم از شهدای مدافع حرم و شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای کربلا، بصیرت بالایی داشتند و با بصیرت خود حق و حقیقت را شناختند و در راه آن جان خود را فدا کردند.
کد خبر: ۹۱۰۲۶۷۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵

شهدا با بصیرت خود حق و حقیقت را شناختندبه گزارش خبرگزاری بسیج از رزن، آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در یادواره 15 شهید روستای شوند زادگاه ملا حسینقلی شوندی از علمای برجسته شیعه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: تمام شهیدان تاریخ اعم از شهدای مدافع حرم و شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای کربلا، بصیرت بالایی داشتند و با بصیرت خود حق و حقیقت را شناختند و در راه آن جان خود را فدا کردند. 

وی ادامه داد: جهاد انواع مختلفی دارد و مقام شهدا نیز متفاوت است، و بالاترین مقام شهدا نیز از آن علما است، چراکه اگر عالم نباشد مردم راه حق را نخواهند یافت.

امام جمعه همدان بیان کرد: طبق حدیثی از پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) رنگ قلم علما از رنگ خون شهدا در قیامت بالاتر است چراکه یک عالم هم شهیدپرور است و هم خود شهید می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از عالمان بزرگ «ملا حسینقلی شوندی» است که بیش از ۴۰۰ عارف تربیت کرده است و شهرستان رزن نیز مفتخر به داشتن همچنین فردی است.

طه‌محمدی افزود: «ملاحسینقلی شوندی» دارای یک  نفس قدسی بودند که افراد زیادی را از این طریق تربیت، سالم و صالح می‌کردند.

وی گفت: ایشان سه دسته شاگرد داشتند عامه مردم، خواص مردم و عده‌ای خاص‌تر از همه مردم که گاه تا صبح پشت در خانه ایشان بیتوته می‌کردند تا از انوار قدسی ایشان استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار