بیانیه اساتید بسیجی دانشگاه صنعتی اصفهان در رابطه با FATF

کلید حل مشکلات: دیروز برجام، امروز FATF، فردا ...!!!

کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص FATF بیانیه‌ای صادر کرد .
کد خبر: ۹۱۰۲۶۶۴
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ،  متن بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص FATF بیانیه‌ای صادر کرد.

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

وَلَن تَرضى عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارى حَتّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم قُل إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُدى وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذی جاءَکَ مِنَ العِلمِ ما لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِیٍّ وَلا نَصیرٍ (سوره مبارکه بقرة، آیه ۱۲۰)

 

دشمني و بدعهدی نظام سطه در طول اين چهل سالي كه از پيروزي انقلاب اسلامي مي گذرد بار‌ها بر نخبگان و عموم مردم آشكار شده است و اينك نظام سلطه به رهبري آمريكا، به روشنی اولویت اصلی خويش عليه ملت ايران را «جنگ اقتصادی» اعلام کرده است و تلاش مي كند با هدف قرار دادن معیشت و زندگی مردم ایران در مسیر رشد و پیشرفت کشور مانع ايجاد کند.

 بر نخبگان پوشیده نیست که اتاق جنگ مقابله استکبار با ایران در این روز‌ها «وزارت خزانه داری» آمریکاست. این اتاق جنگ، ساختار تحریم‌ها را طراحي كرده است و با  شناسایی اهداف تحریمی دولت آمریکا و هوشمندسازی و گسترش تحریم‌ها تلاش دارد تا فضای اقتصادی کشور را ناامن و بی ثبات کند. اما متاسفانه هنوز خط اعتماد به غرب توسط برخي افراد در داخل كشور پیگیری می‌شود.

 اگر چه یکی از مهم‌ترین اهداف برجام، رفع تحریم‌های اقتصادی و برقراری مجدد روابط بین‌المللی بانکی ایران بود، اما علی‌رغم انجام تعهدات از سوی ایران، هیچ‌گونه گشایش چشم‌گیری در این حوزه ایجاد نشد و پس از آن قرار داشتن ایران در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) به‌عنوان مانعی بر سر راه فعالیت آزادانه نظام بانکی کشور و برقراری تعامل با موسسات مالی دنیا معرفی شد. لذا برنامه اقدام 41 بندی دیکته‌شده FATF به دور از هیاهوی رسانه‌ای و بدون بررسي و تصويب در مجلس در بیش از دو سال گذشته توسط دولت محترم در حال اجرا بوده است. به استناد نظرات مسئولين وزارت امور خارجه، علی‌رغم اینکه ایران ۳۷ بند از برنامه اقدام ۴۱ بندی درFATF را انجام داده و صرفا تصویب و نهایی نمودن لوایح باقی مانده است، لحن بیانیه FATF، در آخرین نشست این گروه سخت‌تر و شدیدتر شده است. با اينكه مبنای ارزیابی‌های گروه ویژه اقدام مالی بايد اقدامات فنی دولت‌ها باشد اما آشكار است تصمیمات این گروه تحت تاثیر فشارها و شانتاژهای سیاسی و یکه تازی آمريكا است.

نظر به سلطه و نفوذ آمریکا بر گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و اینکه نهاد مذکور به بهانه نظارت بر شفاف‌سازی اقتصادی کشورها، بطور هدفمند و گزینشی نقش جاسوس مالی را در راستای سیاست‌های سلطه گرایانه آمریکا و غرب ایفا می‌نماید و اطلاعات ارائه شده به این نهاد مورد سوء استفاده دشمن قرار می‌گیرد، باید عواقب سیاسی، امنیتی و منطقه‌ای پیوستن جمهوری اسلامی ایران به FATF نیز حتما مد نظر قرار گیرد. چرا که با پیگیری و تصویب این لایحه، عملا فرمان سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری کشور را در اختیار یک نهاد خارجی (FATF) قرار می‌دهیم،  آن هم سیاست‌ّهایی که منجر به شکننده‌تر شدن ساختار حقوقی و اقتصادی کشور در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا خواهد شد. هر چند هيچ كشوري به صورت صد در صد توصیه‌های این نهاد را  قبول نکرده است، اما پذيرش توصيه‌هاي FATF دلیلی نمی‌شود که ایران نیز مانند دیگر کشورها این توصیه‌ها را بپذیرد زیرا ایران کشوری است که در حال جنگ اقتصادی با آمریکا است.

اينك كه سرنوشت نهايي اين لوايح منوط به تصميم مجمع تشخيص مصلحت نظام است، انتظار داريم رئيس و اعضاي محترم اين مجمع بدون توجه به فشارها و رايزني هاي برخي مديران دولتي و يا نمايندگان مجلس، با توجه به ماهيت واقعي نظام سلطه و بر اساس سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي به وظيفه قانوني و انقلاب خود عمل كنند. چرا كه مسئولیت تشدید تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادي علیه مردم ایران برعهده کسانی است که با تصویب FATF اطلاعات مبادلات بانکی و مالی ایران را در اختیار نظام سلطه قرار می‌دهند.

از دولت محترم نیز انتظار می‌رود با در نظر گرفتن تجربه برجام در بدعهدی دشمنان ملت، خیال رفع تحریم‌ها با انجام این تعهدات را از خود دور کند، چرا که مسائل هسته‌ای، تروریسم و موشکی و ... همه بهانه‌های دشمنان برای جلوگیری از حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی ایران بوده و به فرض انجام این تعهدات نیز، گشایش خاصی ایجاد نخواهد شد.تنها راه مقابله با این جنگ تمام عیار اقتصادی، باور و ایمان به وجود جنگ اقتصادی است و راه حل نیز تنها توکل بر خدای متعال و اجرای كامل سياست¬هاي كلي اقتصاد مقاومتی توسط مسئولين، نخبگان و مردم است.

افوض امری الی الله، انّ الله بصیر بالعباد.

 

 

بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان

 

ارسال نظرات