خبرهای داغ:
نخستین دوره آموزشی خبرنگاری در قالب طرح ملی «هر مسجد یک خبرنگار» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان به میزبانی شهرستان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۲۵۶۶
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
اجرای طرح «هر مسجد یک خبرنگار» در شاهرودبه گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین دوره آموزش خبرنگاری در قالب طرح ملی «هر مسجد یک خبرنگار» ویژه اعضای کانون مساجدشامگاه یکشنبه در محل کلاس آموزشی مجتمع فرهنگی و هنری مهر شاهرود برگزار شد.
شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با مباحث عمومی و تخصصی حوزه خبرنگاری آشنا شدند.
ایجاد شبکه قوی و منسجم جهت اطلاع رسانی از رویداد‌های مختلف، مقابله با آسیب هجمه‌های تبیلغاتی رسانه‌های بیگانه، ارتقای سواد رسانه‌ای اقشار مختلف جامعه در مواجهه با شایعات و اخبار کذب از اهداف برگزاری این طرح است.
ایجاد شبکه‌ای منسجم از خبرنگاران آموزش دیده برای انجام فعالیت‌های رسانه‌ای و پشتیبانی محتوایی از رسانه‌های کشور، بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای فعالیت در حوزه اطلاع رسانی و جلب مشارکت عمومی برای پوشش رسانه‌ای فعالیت‌های جاری در حوزه مساجد از دیگر اهداف این طرح عنوان شده است.
معرفی رسانه‌های ارتباط جمعی، معرفی عناصر خبر و فعالیت خبرنگار، معرفی اصول مصاحبه، تعریف خبر و مبانی آن، تفاوت روایت خبر در رسانه‌های مختلف از قبیل: رادیو و تلویزیون و سبک‌های خبر نویسی، سبک‌های خبرنویسی و تاکید بر سبک هرم وارونه، منبع و لید نویسی، تیتر و خصوصیات آن و کارگاه آموزشی تمرین خبرنویسی و ... در این دوره آموزشی مطرح شد.
شرکت کنندگان این دوره آموزشی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، به صورت خبرنگار افتخاری مشغول به فعالیت می‌شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها