رئیس سازمان بسیج عشایری سپاه آذربایجان شرقی:

واگذاری مراتع عشایر بدون تامین منافع ساکنان آن اجحاف است

رئیس سازمان بسیج عشایری سپاه آذربایجان شرقی واگذاری مراتع عشایر بدون کسب رضایت و تامین منافع ساکنان آن را اجحاف در حق آن ها دانست.
کد خبر: ۹۱۰۲۵۰۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسین حاتمی با بیان اینکه عشایر از جمله قشر زحمت کشی هستند که هیچ پیش شرطی برای فعالیت اقتصادی و تولیدی ندارند، افزود‌: هرگونه خدمات حمایتی اعم از بیمه و بازنشستگی در قبال محصول ارا‌ئه شده و فعالیت منتج به تولید باید باشد، بنابراین ارزش کار یک دامدار و کشاورز کمتر از نگهبانی یک پارک تفریحی نیست که به آن ها خدمات تعلق بگیرد اما به قشر زحمت کش روستایی و عشایری تعلق نگیرد.

وی از جمله مشکلات اساسی عشایر خداآفرین را نحوه واگذاری اراضی پایاب سد عنوان و بیان کرد: منطقه آزاد ارس مراتع و چراگاه های عشایر و ساکنان قشلاقات آن محدوده را بدون لحاظ منافع و رضایتمندی ساکنان واگذار یا در صدد واگذاری است.

حاتمی گفت: با این کارها عشایر و روستاییان از جایگاه ذخیره بودن ساقط و به یک خوش نشین، سربار و قشر تحت پوشش تبدیل خواهند شد.

واگذاری مراتع عشایر بدون کسب رضایت و تامین منافع ساکنان آن اجحاف است

وی با بیان اینکه مدیران یک سازمانی با یک بار گشت و گذار، مشتری مراتع و چراگاه های منطقه عشایری می شوند اما آن قشلاق عشایری که آب شرب خود و احشام اش را با چهار پا و مشقت از فاصله چندین کیلومتری تامین میکند را نمی بینند‌؛ اضافه کرد: این که سازمانی معاونت حقوقی و وکلای درجه یک دارد نباید به محرومیت و اجحاف ناعادلانه در حق شهروندانش بینجامد، بنابراین ما در موضوع واگذاری اراضي پایاب خواستار رضایتمندی و ضمانت خاطر عشایر و روستاییان و بهره برداران هستیم و معتقدیم محافظه کاری به تعبیر رهبر عزیزمان امام خامنه ای آفت و قتلگاه انقلاب است.

 در پایان این جلسه پور محمدی؛ استاندار آذربایجان شرقی رعایت عدالت و انصاف و لحاظ منافع اهالی و ساکنان پایاب را خواستار شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار