پژمانفر باانتقاد از حضور کارگردان و تهیه‌کننده فیلم ضد ایرانی «یک خانواده محترم» در جشنواره فجر گفت: مسئولان اشتباه خود را قبل از آغاز جشنواره اصلاح کنند و اجازه ندهند جشنواره فیلم فجر امسال با تلخی شروع شود.
کد خبر: ۹۱۰۲۵۰۰
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر،‌ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره حضور تهیه‌کننده فیلم ضدایرانی «یک خانواده محترم» در میان داوران سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: در اموری که به داوری منتهی می‌شود، یکی از مسائلی که باید به آن توجه شود، این است که داوران باید افرادی باشند که غیر از توانمندی در داوری، اشکالات و ایراداتی در آن حوزه به آنها وارد نباشد. متأسفانه اگر داوری در دست افرادی افتد که خودشان خطاها و مشکلاتی در آن عرصه داشته‌اند، آن داوری‌ها هیچ موقع نمی‌تواند یک داوری صحیح و قابل اعتماد باشد.

وی بدون ذکر نام «محمد آفریده»‌ ادامه داد: در بخش «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر، یکی از اعضای گروه پنج نفره داوران، متأسفانه سابقه تهیه‌کنندگی فیلمی را دارد که این فیلم ضد ارزش‌های ایرانی اسلامی است و با توهین‌های فراوانی به ارزش‌های ایرانی و خانواده معظم شهدا همراه بوده است. اگرچه چند سالی از ساخت این فیلم می‌گذرد، منتها رفتاری دال بر پشیمانی از سوی تهیه‌کننده این فیلم دیده نشده است.

پژمانفر افزود: با یکی از دست اندرکاران سینما صحبت کردم و می‌گفت ایشان حرّ سینما هستند و از رفتار خودشان نسبت به تهیه‌کنندگی چینین فیلمی در سینما پشیمانند. من به ایشان گفتم حُر کسی بود که پشیمانی خودش را مقابل سپاه سیدالشهدا(ع) نشان داد و ابراز پشیمانی کرد، اما وقتی این فیلم ضد ایرانی و ضد ارزشی توسط افرادی که با انقلاب هم زاویه دارند، سیاه‌نمایی دانسته شده است، متاسفانه ندیدیم تهیه‌کننده این فیلم نسبت به آن ـ که آثار بدی را در حوزه بین‌الملل برای کشورمان داشت ـ ابراز پشیمانی کرده باشد.

وی بدون ذکر نام فیلم «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی اظهار کرد: متاسفانه اتفاق بد دیگر این است که کارگردان همان فیلم ضد ایرانی، یک فیلم دیگری را کارگردانی کرده و به عنوان یک فیلم اولی در جشنواره فجر فرستاده و پذیرفته شده است، در حالی که این کار کاملاً غلط و غیرقانونی و نشان‌دهنده ضعف مدیریت در جشنواره فجر است، جشنواره‌ای که در چهل سالگی انقلاب باید رویکرد محتوایی داشته باشد و ارزش‌های ۴۰ ساله انقلاب را بخواهد نشان دهد، امروز به این سمت رفته است که پرچم این جریان را به دست افرادی داده که کارنامه‌ای سیاه و غیرقابل قبولی دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: انتظار ما این است که مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی اگر احساس می‌کنند درباره این موضوع اشتباه کرده‌اند، حتماً اشتباه خود را قبل از آغاز جشنواره اصلاح کنند و اجازه ندهند جشنواره فیلم فجر امسال با تلخی شروع شود و این رفتار که توهین به ملت ایران است، در فضای سینمای ما ادامه پیدا کند.

بر اساس این گزارش، داوران بخش نگاه نو در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر روز گذشته کار خود را آغاز کرده‌اند و تهیه‌کننده فیلم ضدایرانی نیز در این میان حضور دارد. (+)
ارسال نظرات