یادداشت کوتاه دکتر وحید جلال زاده

دوباره ایران، دوباره تدبیر، این بار چه خوابی دیده‌اید؟

دکتر وحید جلال زاده در متن یادداشتی بیان کرد: لایحه بودجه تقدیمی دولت، تهی از تدابیراعلامی آقای جهانگیری برای گذر از این روزهای سخت است.
کد خبر: ۹۱۰۲۲۶۱
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، متن یادداشت دکتر وحید جلال‌زاده به شرح زیر است :

 

دوباره ایران، دوباره تدبیر، این بار چه خوابی دیده اید؟

 

جناب معاون اول دولت در سخنرانی اخیر خود جمله در خور توجهی را مطرح کرده‌اند و آن جمله این است که : دوران سخت این روزها را با تدبیر پشت سر خواهیم گذاشت.

در باره این جمله مهم! آقای جهانگیری گفتنی‌هایی هست که عرض می‌شود.

۱-چه کسانی با محاسبه اشتباه و اعتماد بی جا به کدخدا و پشت کردن به اصول اولیه روابط بین الملل ، روزگار سخت این روزها را رقم زده‌اند.

۲-چرا به سخنان دلواپسان و دلسوزان نظام اسلامی گوش فرا ندادید و مشتی بیسوادِ ترسو خواندیدشان و آنها را به جهنم حواله دادید.

۳-آیا شش سال برای اتخاذ تدابیر لازم برای روزهای سخت کافی نبود یا اینکه قدم زدن با برادر جان کری! دور دریاچه ژنو  هوش و حواس دولت را برده بود.

۴- چرا سال گذشته در ایام تبلیغات انتخاباتی برای زدن حریف، به مردم حرف راست نزدید و واقعیت‌ها را کتمان وهمه چیز را گل و بلبل ترسیم کردید .

۵-چرا از یک سوراخ دوبار که سهل است بارها گزیده شده و درس عبرت نگرفتید.دلخوش کردن به لبخند اروپایی‌ها و دل سپردن به دلبری‌های خانم موگرینی ادامه سخن خبط " امضای کری ضمانت است " نیست. مردم که تیترهای روزنامه‌های طرفدار دولت را فردای برجام فراموش نکرده‌اند.

۶-دولت که بارها ثابت کرده است که برنامه‌ای برای روزهای سخت پسا برجامی نداشته است. آیا می شود یکبار که شده ، دولت راستگویان! با مردم صادق بوده و تدابیر! خود را برای این روزها شفاف به سمع و نظر ملت شریف ایران برساند.

  آقای جهانگیری این ملت سال‌هاست که ثابت کرده، مردمان روزگار سخت هستند ولی شما و دولت آقای روحانی بودید که پشت مقاومت ملی را خالی کرده و به دشمن ایران روی خوش نشان دادید و ایران بزرگ را در برابر دشمنانش خلع سلاح کردید وشمشیرش را کند و به میدان سخت این روزها کشاندیدش.

حالا که قافیه را تنگ دیده اید از تدبیر سخن می‌گویید. رفتار مدیران دولتی در چند ماهه گذشته رکورد بی تدبیری را زده است و به باور برخی از تحلیل گران در آستانه " بی دولتی " هستیم.

لایحه بودجه تقدیمی دولت، تهی از تدابیراعلامی آقای جهانگیری برای گذر از این روزهای سخت است.

این سطور برای تضعیف دولت نیست لیکن دولت نیز روی مردم حساب دیگری باز نکند.

 

وحید جلال زاده 

ارسال نظرات