خبرهای داغ:
شهروندان تهرانی، « مرضیه هاشمی » را آزاد کنید

جرم هاشمی،فهم درست از اسلام و انقلاب اسلامی است

روز گذشته جمعی از فعالان رسانه و دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه در اعتراض به بازداشت و زندانی شدن مرضیه هاشمی در آمریکا مقابل سفارت سوئیس تجمع کردند و خواستار آزادی وی شدند.
کد خبر: ۹۱۰۲۲۴۳
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،روز گذشته جمعی از دانشجویان، حوزویان، اساتید حوزه و دانشگاه و بانوان فعال در عرصه های اجتماعی و سیاسی در حمایت از مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس تی وی که یک هفته ای است در زندان های آمریکا به سر می برد، مقابل سفارت سوئیس در تهران تجمع کردند.
در این تجمع شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی چون، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر حقوق ضد بشر"، "مرضیه هاشمی را آزاد کنید"، "مرضیه هاشمی حمایتت می کنیم" به دو زبان فارسی و انگلیسی انزجار خود را از رفتارهای دوگانه آمریکا در قبال حقوق بشر و به ویژه حقوق زنان اعلام کردند.
شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی که پلاکاردهای و دست نوشته هایی با مضامین «مرضیه هاشمی» را آزاد کنید در دست داشتند، سکوت جوامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر را مشمئز کننده و نشان دهنده چهره واقعی آنها در برخورد با حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان دانستند.
در این تجمع که از ساعت ۱۰ صبح دیروز مقابل سفارت سوئیس برگزار شد، اساتید حوزه و دانشگاه و تعدادی از دانشجویان با برگزاری تریبونی آزاد، هر کدام صدای اعتراض قشر خود شدند. محتوای کلام همه آنها این بود که آمریکا کلمه « حقوق بشر » را به بازی گرفته و آن را بهانه ای برای حمله به سایر کشورها و کشتار ملت ها مخصوصا ملت های مسلمان کرده است. دولتمردان آمریکایی در خاک کشور خود نه تنها به قوانین حقوق بشری پایبند نیستد بلکه به شدت در خصوص حقوق زنان، کودکان، سیاه پوستان و سرخ پوستان، ناقض عمل می کند!.
فهم مرضیه هاشمی از انقلاب اسلامی، آمریکا را به خشم آورده است.

طوبی کرمانی مشاور دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس با اشاره به اینکه برگزاری این تجمع در سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله تقارنی پُر برکت خواهد بود، گفت: ما برای حمایت از زنی که بدون گناه و خطا در زندان آمریکاست تجمع کرده ایم، اما "خانم هاشمی" از نگاه آمریکایی ها خیلی پُرخطاست! او یک زن سیاه پوست است، مسلمان است، محجبه است، انقلاب اسلامی را به خوبی فهم کرده است و هر یک از این گناه ها کافی است که استکبار جهانی به او خشم کند.
آمده ایم بپرسیم: « با دستگیری بدون دلیل هاشمی، آیا زنان در جهان می توانند احساس امنیت کنند؟»
در میان چهره های شاخص زنان، خانم "رکن آبادی" هم با بیان اینکه آزادسازی مرضیه هاشمی، یک حق واجب و مطالبه بین المللی است که باید صورت گیرد، می گوید: زن مسلمان محجبه را بدون هیچ دلیلی در کشور خودش بازداشت کرده و شکنجه جسمی و روحی می دهند! آمده ایم بپرسیم چرا؟

وی ادامه داد: می خواهیم ببینیم به چه علت آمریکایی که دائم دم از حقوق بشر می زند و به دنبال ایجاد دمکراسی در جهان است! خبرنگار زن مسلمانی را بدون دلیل بازداشت و زندانی کرده است!؟ با این دست اقدامات آمریکا «آیا تک تک زنان در جهان می توانند احساس امنیت داشته باشند؟»؛ « آیا امنیتی برای آنها وجود دارد؟» و «آیا زنان با امنیت می توانند سفر کنند؟» این سؤال ما از سردمدارا حقوق بشر است.
نکته جالبی که در این تجمع دیده می شد حضور مردان و خبرنگاران مرد در حمایت از مرضیه هاشمی بود، تجمعی که به نظر می رسید با حضور زنان برگزار شود حالا مردانی با مشت های گره کرده را در مقابل سفارت سوئیس گرد هم آورده بود.
شهروند مرد تهرانی: جرم مرضیه هاشمی، نشان دادن چهره واقعی اسلام است

یکی از مردانی که خود را یک لُر بختیاری معرفی کرد به خبرنگار ما گفت: خانم هاشمی را به عنوان یک زن پاکدامن، جستجوگر راه حق می شناسم. این خانم را ظالمانه اسیر کرده اند و ما همگی آمده ایم این مطالبه را داشته باشیم که آزادش کنند.
او « سردادن آزادی مرضیه هاشمی» را یک وظیفه دانست که باید آنقدر توسط مردم محکم صورت گیرد که سکوت برخی از مسئولین شکسته شود!
از نظر این شهروند تهرانی جرم خانم خبرنگار محجبه پرس تی وی، نشان دادن و معرفی اسلام واقعی و پرده برداشتن از چهره کریه استکبار و استعمار است و آمریکا این را بر نمی تابد.
نتیجه زندانی شدن هاشمی،در جهت اهدافش یعنی؛ نشان دادن چهره واقعی آمریکا خواهد بود
طاهری از اساتید حوزه که صحبت های خود را با صدای بلند در جمع زنان بیان می کرد، با اشاره به فعالیت های حقوق بشری و ضد تبعیض نژادی خانم هاشمی، گفت: سؤال ما از مجامع و سازمان های بین المللی مرتبط با زنان این است که چطور این همه اجلاس و کمیسیون درباره حقوق زنان برگزار می کنند، در برابر چنین نقض حقوق بشری، سکوت کرده و حتی بیانیه ای صادر نمی کنند.

وی در گفت وگویی اختصاصی با خبرنگار طنین یاس در ادامه صحبت هایش در خصوص عدم موضع گیری "معصومه ابتکار" معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری هم گفت: ما از آنها توقع داشتیم که در این یک هفته حداقل موضع گیری را با صدور بیانیه ای داشته باشند.
این استاد حوزه با بیان اینکه امیدواریم نتیجه مکر آمریکا اینبار نیز به نفع انقلاب اسلامی باشد، اظهارداشت: معتقدم مرضیه هاشمی که دغدعه نشان داده چهره واقعی مستکبرین و نقض کنندگان قوق بشر را داشت، از این اتفاق در جهت اهدافش نتیجه خواهد گرفت.
مسئولین باید ندای مظلومین به ویژه زنان را به گوش جهانیان برسانند
دکتر صبیحه نباتی، عضو هیئت امنای اتحادیه جهانی زنان مسلمان در مورد دلیل حضورش گفت: تلاش برای برای آزادی کسانی که منادی حق و حقیقت هستند، وظیفه هر انسانی و اختصاص به فرد خاص ندارد.
وی با بیان اینکه متأسفانه تا کنون از مسئولین حوزه زنان و خانواده کاری خاص صورت نگرفته است، افزود: ان شاء الله حرکت های اینچنینی که امروز اتفاق می افتد تأثیرگذاری مطلوبی عموم آزاداندیشان جهان و مخصوصا مسئولینی که باید ندای مظلومین به ویژه زنان را به گوش جهانیان برسانند داشته باشد.
آمریکا به دنبال یک گروگانگیری است، مسئولین زنان به جای سیاسی کاری به رسالت خود عمل کنند
دکتردیانی، استاد دانشکده اصول دین، رشته قرآن و حدیث با بیان اینکه آمریکا با زندانی کردن و شکنجه جسمی و روحی یک زن آن هم بی گناه، ماهیت اصلی و ضدحقوق بشری خود را بار دیگر به جهان نشان داد و حال باید پاسخ گو باشد « اگر به دنبال دفاع از حقوق زنان در کشورهای ایران و عربستان و .. است، این برخوردهای دوگانه چیست؟»
وی تصریح کرد: بنده با شناختی که از آمریکا و دشمنی او با انقلاب اسلامی ایران دارم، فکر می کنم پشت این مسئله، جریان بزرگ تری وجود دارد و آمریکایی ها به دنبال گروگانگیری هستند و ما اساتید حوزه و دانشگاه این کار را محکوم کرده و از مرضیه هاشمی حمایت می کنیم.
این استاد دانشگاه در خصوص سکوت معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری و هم فکران ایشان ، گفت: چطور است که در قبال خلع لباس "آقامیری" به میدان عمل می آیند و آن را در حد یک فاجعه مطرح می کند ولی در خصوص حقوق این زن مسلمان، این بانوی محجبه و یک مادر سکوت اختیار کرده اند! به نظر این اینان به رسالت اصلی خود عمل نمی کنند و کارهای شان از روی منافع سیاسی است./طنین یاس - منیره غلامی توکلی 

ارسال نظرات
آخرین اخبار