یادداشت_روز:

بانوی نجات بخش

بخاطر دوری از بدی و جدایی از آتش، فاطمه نامیده شد او همان قدر که خود از آتش دوزخ بدور است همان اندازه درپی دورساختن دیگران از آتش است.
کد خبر: ۹۱۰۲۱۸۷
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، احمد ملاشاهی در یادداشتی نوشت: بخاطر دوری از بدی و جدایی از آتش، فاطمه نامیده شد او همان قدر که خود از آتش دوزخ بدور است همان اندازه درپی دورساختن دیگران از آتش است.

او راهنمای بهشتی شدن است.

وقتی خودخواهی در کمین زندگی انسان‌ها است او معبر نجات را "اول همسایه بعد خانه " نشان می‌دهد (الجار ثم الدار).

راهبرد "چراغی که به خانه رواست به همسایه رواتر" اگر چه با ضرب المثل‌ها و تفکرات غربی و مادی گری امروزی، سازگار نیست، اما این، همان فرصت بهشتی شدن است چرا که قانون جاذبه بهشت تنها کسانی را که از خودخواهی پاک شده باشند جذب می‌کند
تبسم و مسرت در مواجهه بامومنان را از عوامل بهشتی شدن می‌داند چرا که لبخند و اخم هم جهاد است چه بسا که بسیاری از بدی‌ها باهمین جهاد از جامعه رخت بندد.

اگر این قاعده برعکس شود یعنی لبخند به روی بدی و اخم درمقابل مومنان مرسوم شود، آتشی به جان ملت‌ها می‌افتد که هیچ بلایی آن ویرانی را به بار نمی‌آورد
در فتنه‌ها که نه فقط یک نفر بلکه ملت‌ها را کرور کرور وارد جهنم می‌کند، راه نجات را در ولایت می‌بیند و می‌فرماید "واقعیت تمام سعادت و رستگاری‌ها در محبت علی علیه السلام است ".
اگر امروز بی حجابی، قویترین ابزار شیطان برای تحقق سوگندش یعنی نرفتن ما به بهشت است، در نسخه بانوی نجات بخش، راه درمان عفاف است عفافی که حتی در رفتار با یک نابینا هم بی احتیاطی نمی‌کند.

او بینایی نابینا را نسبت به یک زن، حس بویایی نابینا می‌داند و این ظریف بینی فقط در فرهنگ عفاف فاطمی یافت می‌شود.

تنها در فرهنگ فاطمی است که ظرافت‌های بهشتی شدن اینگونه دست یافتنی می‌شود و سرنوشت ما، سفید بخت می‌شود


ارسال نظرات
آخرین اخبار