چهارمين نشست فصلي جمعيت بانوان فرهيخته وفعال عرصه ي فرهنگ ديني استان زنجان با حضور مديركل صدا وسيماي مرکز زنجان، مدير كل تبليغات اسلامي استان و جمعي از مسئولين برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۲۱۸۱
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۸

به گزارش خبرگزاري بسيج،مدير كل صدا وسيماي مرکز زنجان در چهارمین نشست فصلی جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی استان با اشاره به نقش آفرینی زنان در انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در حوزه زنان گفت: بازنمایی هویت زن مسلمان، حضور زنان درفعالیت های اجتماعی و ایجاد گفتمان " خانواده بستر زندگی سالم و اخلاقی" از جمله دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در حوزه زنان بوده است.

محسن لطیفی بازنمایی جایگاه و نقش انقلاب اسلامی در جهان ، ضرورت انتقال ارزش ها به نسل های جدید و مقابله با جنگ نرم دشمن را ضروري دانست و اظهار كرد:این اهداف در سایه بازخوانی اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری ، ایجاد آگاهی عمومی از توطئه های دشمنان، رصد هدفمند شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی برای برنامه ریزی پیشگیرانه و مقابله ای، تقویت همگرایی نیروهای انقلابی و تقویت وحدت ملی میسر می شوند.

وي خاطرنشان كرد:در ٩ماه اول امسال،٣٠٠ساعت برنامه با موضوع زنان وخانواده و٣٧٥عنوان برنامه با موضوع فضاي مجازي در صداوسيماي مركز زنجان تهيه و پخش شده است.

وی در ادامه از آمادگی صداوسیمای مرکز زنجان برای استفاده از پژوهش های کاربردی و بکارگیری نظرات کارشناسان حوزه های دینی و فرهنگی برای تولید محتوای غنی در این زمینه خبرداد و افزود : برگزاری جشن های مردمی، احیاء جشن های دهه اول انقلاب ، تشویق مردم بویژه جوانان برای حضور در مساجد از اولویت های رسانه استانی است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه به توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این سال ها دشمنان با بیش از 50 توطئه کاری از جمله فتنه لیبرال ها ، فتنه منافقین ، 8 سال جنگ تحمیلی و فتنه 88 درصدد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند.

 حجت الاسلام مسعود صفی یاری با اشاره به انگیزه دشمنان برای مقابله و مبارزه با اسلام و اصل انقلاب اسلامی گفت:برای خنثی کردن جنگ روانی دشمنان و تقویت نگاه انقلابی در جامعه باید با فهم درست از کلام مقام معظم رهبری در اقدامی به موقع این مفاهیم را به جامعه انتقال دهیم.

 وی کلیدی ترین راهبرد مقام معظم رهبری در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را تقویت پایداری مردم دانست و خاطر نشان كرد:این امر با تقویت باورها و نظام محاسباتی مردم امکان پذیر است.

رئیس مجمع بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی استان هم در این نشست با اشاره به فعالیت 17 ساله این جمعیت در استان زنجان گفت : ایده پردازی و تهیه محتوا از جمله وظایف این جمعیت در استان است.

یوسفلی برگزاری کلینیک های مشاوره رایگان خانواده در شهر ، تهیه جزوه های اخلاقی و تهیه کتب با محوریت بانوان را از جمله اقدامات این جمعیت عنوان کرد.

در پايان این نشست، دیگر اعضای حاضر در این جلسه به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود مبنی بر تولید محتوای فرهنگی پرداختند.

ارسال نظرات