خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: کار برای شهدا پایانی ندارد بلکه هنوز در آغاز راه هستیم و این جلسه آغازی برای پاسداری از ارزش های دفاع مقدس و حفظ آثاری است که دست اندرکاران کنگره شهدا خلق کردند.
کد خبر: ۹۱۰۲۱۲۶
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان شب گذشته در جمع دست اندرکاران کنگره ملی 2هزار شهید استان اظهار داشت: قریب یک هزار و 500 نفر در 27 کمیته اجرایی ستاد کنگره کار کردند. در زمینه تقدیر از خادمین کنگره شهدا نیز با وجود محدودیت هایی که وجود دارد صرفه جویی شده است.

وی عنوان داشت: چند جلسه با یگان مردم پایه، کمیته نمایشگاه ناحیه بیرجند و پایانه و حمل و نقل برگزار شد و لیستی از افرادی که در کنگره شهدا خدمت کردند تهیه شده که بنا داریم خدمت افراد در سازمانها و ادارات برسیم و از آنها قدردانی کنیم.

فرمانده سپاه استان با بیان اینکه بعد از برگزاری کنگره شهدا کار نشر و حفظ آثار دوران همچنان ادامه دارد افزود: بر نهضت ترجمه کتاب های دفاع مقدس نیز رهبری تاکید داشتند بر نویسندگان و دست اندرکاران که خاطرات آن دوران نشر داده شود.

وی ابراز داشت: کنگره شهدا استان در اوایل سال 94 ابلاغ شد و با توجه به چند جلسه که در دبیرخانه کنگره برگزار شد تصور نمی شد که در این چند سال برگزاری کنگره شهدا ممکن شود. با وجود نبود اعتبارات دولتی و سازمانی بسیج و با توجه به حجم برنامه ها و سطح بالای برآوردها، برگزاری کنگره شهدا در سالی که تحریم ها و افزایش قیمت ها مواجه شدیم غیرممکن بود.

قاسمی ادامه داد: کارها در بخش های مختلف ساختاری، برنامه ریزی، فرهنگی، اجتماعی، خدماتی، هنری ، محرومیت زدایی، تبلیغی، عمرانی مهندسی زیرساخت، نمایشگاه ها، دیدار با خانواده های شهدا، فضای مجازی جمع بندی شد.

وی بیان داشت: کارها و اعمال انسان همواره در محضر خداوند است و کار برای رضای خدا پاداش دارد و ماندگار است.

 

شهدای گمنام خیابان پاسداران هنوز المان ندارند

دبیرکل کنگره شهدای استان خاطرنشان کرد: اولین شهدای گمنام که در خیابان پاسداران بیرجند دفن شده اند هنوز المان ندارند و این نیازمند اقدام است.

وی اظهار داشت: احساس مسئولیت و تکلیف همه مردم و مسئولین استان را برآن داشت که در این مقطع علارغم گرانی ها کار شهدا بر زمین نماند و خیلی اقدامات بی نظیر انجام و در برخی از شبکه های ملی پخش شد.

قاسمی عنوان داشت: در راستای کنگره شهدا استان 142 کتاب تکمیل می شود که 120کتاب در اجلاسیه پایانی رونمایی شد و 95کتاب را روز 14 آبان خدمت رهبری رسیدیم و تقدیم کردیم.

وی اظهار داشت: همه اعضای کمیته ها احساس تکلیف کردند و بار مسئولیت را بر دوش کشیدند .

 

راه شهدا ادامه دارد چون دفاع همچنان باقی است

فرمانده سپاه استان گفت: در بین رزمندگان دفاع مقدس و در بین جوانان به عنوان رویش های انقلاب هنوز کسانی هستند که منتظر شهادت هستند و راه شهدا را دنبال می کنند چون دفاع همچنان باقی است و این فرهنگ بین جوانان رشد پیدا می کند.

وی متذکر شد: انجام مسئولیت و کار ما برای نسل آینده باقی می ماند به شرط اینکه اخلاص در عمل داشته باشیم .

قاسمی با اشاره به اینکه جلسه اختتامیه کنگره شهدا نیست تأکید کرد: نیت تنها تشکر است و در بخش نشر آثار شهدا کار ادامه دارد و دست کمک به دستگاه های مختلف برای انجام این رسالت دراز می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کار برای شهدا پایانی ندارد بلکه هنوز در آغاز راه هستیم و این جلسه آغازی برای پاسداری از ارزش های دفاع مقدس و حفظ آثاری است که دست اندرکاران کنگره شهدا خلق کردند .

دبیرکل کنگره شهدای استان افزود: میثاق نامه ای با مدیران دستگاه های اجرایی استان در جلسه برنامه ریزی کنگره شهدا امضا کردیم و امید داریم که هیچ کدام این عهد و پیمان را فراموش نکنیم .

گفتنی است، در این مراسم از مدیران، مسئولان و خادمین شهدا با اهدای تندیس و لوح یاد بودی با امضای نماینده ولی فقیه در استان و استاندار تقدیر شد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها