خبرهای داغ:
آیت الله مهدوی گفت: در خبر بصر و‌ در تحلیل بصیرت با حاکمیت عقل دخالت داشته و موثر است و در اینجا وظیفه سنگین رسانه ها در بالا بردن تعقل مردم اهمیت پیدا می کند.
کد خبر: ۹۱۰۲۰۵۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ابوذر استان اصفهان به تشریح وظایف و رسالت رسانه‌ها پرداخت و اظهار کرد: در دنیای امروز بخش عمده حرکت دشمن در فضاسازی است، دو عنصر موجود در رسانه، خبر و ‌تحلیل است که در خبر ممکن است صدق و‌ کذب راه پیدا کند اما در تحلیل، ورود و نفوذ، در فکر و‌ فکرسازی است.

امام‌جمعه موقت اصفهان افزود: افراد، صدق و‌ کذب را به راحتی تشخیص می‌دهند مانند حرف‌های کذب ترامپ، به همین دلیل دشمن تا جایی که مجبور نباشد از خبر کذب دوری می‌کند اما بحث تحلیل خبر را مورد توجه قرار داده است، به گونه‌ای که مخاطب باور کند که این چنین است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در خبر بصر و‌ در تحلیل بصیرت با حاکمیت عقل دخالت داشته و مؤثر است و در اینجا وظیفه سنگین رسانه‌ها در بالا بردن تعقل مردم اهمیت پیدا می‌کند.

مهدوی خاطرنشان کرد: تفاوت انسان و حیوان در عقل است اما خود عقل سبب برتری انسان بر حیوان نمی‌شود، استفاده از آن و‌ تعقل است که سبب این برتری می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در دانستن واقعیت و حقیقت آنچه می‌دانیم و علمی که داریم نباید اطمینان کامل داشت بلکه باید احتمال تخلف را هم بدهیم و نتیجه آن احتمال، شنیدن نقد است.

وی اذعان داشت: اصحاب رسانه باید به بررسی حق بودن دانسته‌ها، کیفیت بیان حقیقت، استفاده از بیان شیوا و‌ مستدل، جهت رفع غفلت توجه کنند.

مهدوی در خصوص درمان غفلت بیان کرد: در حالی که علم روانشناسی غرب و‌ شرق نتوانسته‌اند برای رفع غفلت راهی پیدا کنند، ‌حضرت علی(ع)در نهج‌البلاغه برای رفع غفلت راه‌حل‌هایی ارائه کرده‌اند.

امام‌جمعه موقت اصفهان در ادامه ابراز داشت: ایشان فرموده‌اند «به شرق و غرب عالم سفر کنید و‌ هر جا که ریشه‌ای از علم صحیح یافتید، از اهل‌بیت است»، اصحاب رسانه چه مقدار در رساندن این حرف به جامعه تلاش کرده‌اند.

وی ادامه داد: حق دو‌ ویژگی دارد، همیشه مستدل است درحالی که باطل این‌طور‌ نیست و اگر به باطل لباس حق پوشانده شود، عالم می‌تواند به راحتی باطل بودن را آشکار کند و ویژگی دوم‌ این است که حق همیشه یکی است.

مهدوی اضافه کرد: اهل رسانه باید حق را شناخته و با این دو‌ ویژگی‌ به جامعه منتقل کنند، امروزه رسانه، وظیفه سنگینی به ویژه در سبک زندگی شامل رفتارهای خانوادگی و تربیتی، آرایش سر و‌ صورت، حجاب برتر، فکر پاک و... بر عهده دارد؛ اما جای تبلیغات برای فکر پاک در کنار تبلیغات گستره هوای پاک در رسانه‌ها و رسانه ملی خالی است.

امام‌جمعه موقت اصفهان متذکر شد: رسانه‌ها باید شاکله انسان را با حق شکل دهند که به این، جهان‌بینی می‌گویند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها