معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتی برای کاهش بار ترافیکی محور یاسوج_ کاکان عملیاتی می شود.
کد خبر: ۹۱۰۱۹۸۱
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
عزیز فیلی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مسیر گردشگری و توریستی تنگ مهریان به سمت کاکان در محور یاسوج-اقلید قرار دارد که در آینده این محور به صورت چهارخطه و بزرگراه تعریف می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تاکنون عملیات اجرایی چهارخطه شدن ۵ کیلومتر از این محور انجام شده است، عنوان کرد: ۵ کیلومتر دیگر این محور به صورت چهارخطه در سال آینده زیربار ترافیک می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: چهارخطه کردن مابقی این محور به سمت یاسوج در دستور کار قرار دارد، ولی به علت کوهستانی بودن منطقه شرایط کار کمی سخت است.
فیلی وجود مجتمع‌های رفاهی و گردشگری تنگ مهریان، استقبال و حضور گردشگران استان‌های مختلف از این مسیر و پیست اسکی کاکان را از عمده دلایل پرترافیکی محور یاسوج _کاکان برشمرد و افزود: برای رفع این گره ترافیکی برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدتی پیش بینی شده است.
وی گفت: تکمیل کردن محور‌های نیمه تمام، تعریض و شانه سازی آن و اجرای بخشی از محور به صورت تونل از جمله اقداماتی است که در بلند مدت عملیاتی خواهد شد.
فیلی با اشاره به اینکه طرح گردشگری این منطقه آماده است، افزود: بخشی از اعتبار این طرح از محل منابع ملی تامین و بخشی سال آینده تامین می‌شود.
وی عنوان کرد: امید است پس از سپری شدن فصل سرما عملیات اجرایی در چند قطعه این محور آغاز شود.
وی با تاکید بر اینکه محور یاسوج_اقلید در اولویت کار مسئولان استان قرار دارد، بیان کرد: این محور از محور‌های اساسی استان است و اتصال محور یاسوج به آزادراه شیراز _. اصفهان جز اولویت‌های کاری ما است.
معاون عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: پیگیر تخصیص منابع خوبی برای رفع مشکلات این محور هستیم.
فیلی گفت: برای سبک شدن بار ترافیکی این محور در کوتاه مدت اکیپ‌های پلیس راه و راهداری مستقر می‌شود.
ارسال نظرات