مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: بارش باران در سال زراعی جاری موجب شد تا162میلیون متر مکعب آب در پشت سد کوثر ذخیره شود.
کد خبر: ۹۱۰۱۹۷۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
اکبر خدری امروز در جمع خبرنگاران با بیان سد مخزنی کوثر آب آشامیدنی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تعدادی از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را تامین می‌کند، اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۳۶ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی برای پنج استان جنوبی کشور، پنج میلیون متر مکعب آب کشاورزی، یک میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت و ۱۹ میلیون متر مکعب برای سایر (زیست محیطی) رهاسازی شد.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه افزایش بارندگی در سالجاری و همچنین شروع بارندگی در نیمه دوم مهرماه موجب افزایش سطح آب ذخیره سد کوثر در این شهرستان شده است، گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۴۲۲ میلیمتر باران در ایستگاه‌های هواشناسی سد ملی کوثر گچساران به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: از این میزان ۲۶ میلیمتر مربوط به بارندگی‌های اخیر در این شهرستان است که در ایستگاه باران سنجی سد کوثر به ثبت رسیده است.

این مسوول با بیان اینکه میزان بارش باران در سال زراعی گذشته نسبت به مدت مشابه امسال ۲۱۰ میلیمتر در ایستگاه هواشناسی سد کوثر به ثبت رسیده بود، گفت: خوشبختانه این میزان بارندگی امسال تا کنون به ۴۲۲ میلیمتر رسیده است.

خدری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از مخزن سد کوثر پر شده است، عنوان کرد: بارش باران در سال زراعی جاری در این شهرستان موجب شد تا ۱۶.۶۳ متر سطح آب ذخیره سازی سد کوثر بالا بیایید.

این مسوول ابراز کرد: بارش باران در سال زراعی جاری موجب شد تا ۱۶۲ میلیون متر مکعب آب در پشت سد کوثر ذخیره شود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه گنجایش مخزن سد کوثر ۵۸۰ میلیون متر مکعب است، عنوان کرد: در حال حاضر میزان آب ذخیره شده در سد کوثر به ۳۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

خدری با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتنی با سطح دریا ۶۲۵ متر است: در حال حاضر با افزایش بارندگی در سال زراعی در این شهرستان تراز این سد بتونی به ۶۱۰.۷۵ متر است.

به گزارش فارس، آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود که این رودخانه از رود‌های شاه بهرام و دهدشت به وجود می‌آید.
ارسال نظرات