خبرهای داغ:
سید حافظ حسین زاده
حجت الاسلام سید محمدصادق ابطحی گفت : دفاع حضرت فاطمه زهرا (س)،نه به خاطر همسر یا پسر عمویش، بلکه به عنوان امام زمانش بوده است.
کد خبر: ۹۱۰۱۹۴۲
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه ی امام صادق (علیه السلام) اصفهان ، حجت الاسلام سید محمدصادق ابطحی  به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) ، در جمع پایوران ناحیه ی امام صادق (ع) به ابعاد شخصیتی آن بانوی بزرگ اشاره و گفت : حضرت زهرا(س) با همه ی وجودش از امام زمان خودش دفاع نمود و از رهبری جامعه ی اسلامی حمایت کردند و تمام فجایعی که در خصوص حضرت زهرا (س) انجام دادند از جمله درب منزل ایشان را آتش زده،فرزند وی را سقط کرده و هتک حرمت نمودند همه به خاطر این بود که این بانوی بزرگوار به دفاع از امام و رهبر خود آمدند و نشان دادند که چون علی تنهاست و هیچ یاری ندارد این شکنجه ها را متحمل شدند وگرنه در آن لحظه خود امام علی (ع) در خانه حضور داشتند. و به میدان آمد تا به وظیفه و تکلیف خود عمل نماید.

وی در ادامه افزود: اگر حضرت زهرا(س) با آن حال و جسم مریضش ،چادر عصمت به سر و به مسجد آمدند و علی (ع) را از دست عوامل سقیفه و دشمنان نجات دادند به خاطر دفاع از امام زمانش بود وگرنه قصد دشمنان آن بود که امام را بکشند.

ابطحی تأکید کرد: اگر فاطمه زهرا(س) خطبه خوانده است ، آن هم به خاطر دفاع از امام زمانش بوده است. در تاریخ دو خطبه از زبان این بانوی بزرگوار نقل شده است یکی در مسجد برای دفاع از ولایت که معروف است به خطبه ی فدک و دیگری در بستر بیماری در روزهای آخر عمر ،که زنان مهاجر و انصار برای عیادت ایشان آمده بودند و به ایشان گفتند : روزگار را چگونه میگذرانی؟ حضرت زهرا(س) پاسخ دادند شب را صبح کردم در حالیکه از دنیای شما بیزارم و از مردان شما متنفر و غضبناکم.چون مردان شما تکلیف و وظیفه ی خود را در مقابل امام زمان انجام نداده اند.هرچند آنها از مهاجرین و انصار بوده اند و گذشته ی خوبی داشته اند ولی ملاک حال فعلی افراد است و به وظیفه ی خود عمل نکرده اند.حضرت زهرا(س) ادامه دادند چرا از خانه ای که محل ورود  و خروج فرشتگان است فاصله گرفتید،چرا از اطباء دین و دنیا فاصله گرفتید علی(ع) طبیب جان و روح مردم است ائمه (س) اطباء مردمند.دردهای ناعلاج نفاق،حسادت،عداوت و دشمنی داروی آن به دست اهل بیت(ع) است این خسارت بزرگی بود که بر شما وارد شد علی کجا؟ و دیگران کجا؟ اصلا قابل مقایسه نیستند علی در اوج است و آنها در خاک هستند.آیا این خسارت آشکار نبود؟؟؟اشکال و ایراد شما بر علی چه بوده که فاصله گرفتید؟

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها