خبرهای داغ:
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر ضرورت حرکت در مسیر کشاورزی دانش بنیان و اقتصادی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۰۱۹۲۶
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
ضرورت حرکت در مسیر کشاورزی دانش بنیان و اقتصادی 
 

به گزارش خبرنگار سرویس خبری بسیج علمی آذربایجان غربی،رسول جلیلی بر ضرورت حرکت در مسیر کشاورزی دانش بنیان و اقتصادی در استان تاکید کرد.

جلیلی افزود: بهره‌گیری از توان علمی محققین، استفاده از یافته‌های نوین علمی مراکز تحقیقاتی و در نهایت انتقال این اطلاعات و مطالب به کشاورزان و بهره‌برداران باید بیش از پیش تسریع یابد.

وی بیان کرد: در مدیریت جدید برنامه‌ریزی‌ها بیشتر بر روی پیشران‌های توسعه کشاورزی در کنار احیای دریاچه ارومیه به عنوان اولویت اول سازمان جهاد کشاورزی استان متمرکز خواهد شد که همزمان وضعیت معیشت کشاورزان با استفاده از فناوریهای نوین در بخش کشاورزی نیز ارتقا یابد تا از این طریق به احیای دریاچه ارومیه نیز کمک شود.

جلیلی در ادامه به اهمیت سامانه 1559 (باشگاه کشاورزان آذربایجان غربی ) در راستای استفاده کشاورزان استان از فن آوری های نوین و نیز حرکت از کشاورزی سنتی به نوین اشاره کرد.

مقصود قربانی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این دیداراظهار کرد : سالانه به طور میانگین در حدود 90 هزار تن کود یارانه دار توسط این شرکت در بین کشاورزان استان توزیع می شود که امسال به دلیل مشکلات حمل و نقل و اعتصاب کامیون داران تا کنون 52 درصد از نهاده مورد نیاز کشاورزان استان تامین شده است.

وی در ادامه  از مزیت های راه‌‌اندازی باشگاه کشاورزان ، ایجاد ارتباط مستقیم و دو سویه بین کشاورزان عضو باشگاه و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از طریق کانالهای ارتباطی، سوق دادن بهره ‌برداران و کشاورزان به استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه نهاده‌های کشاورزی، ارائه به موقع اطلاعات و مشاوره هواشناسی کشاورزی ، فراهم کردن شرایط خرید اعتباری نهاده، امکان خرید و سفارش گذاری تلفنی و غیرحضوری نهاده‌ها، ارائه خدمات و تحویل نهاده‌های کشاورزی در محل مورد نظر مشتری و ارائه خدمات ویژه، آزمایش خاک و آب عنوان کرد.

محسن پور مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام استان نیزبه ارائه گزارشی از اهم فعالیتها و اقدامات این شرکت در سال جاری پرداخت و افزود: این شركت با مشاهده نوسان قیمت فروش از حد قیمت تمام شده، با استفاده از اهرمهایی از قبیل ظرفیت های مناسب انباری و سرد خانه ای جهت برقراری تعادل در بازار اقدام به خرید و ذخیره سازی گوشت مرغ و یا گوشت قرمز نموده و از سوی دیگر ضمن ایجاد تعادل در بازار نهاده های تولید از جمله جو و ذرت و سویا توان رقابت تولید كنندگان را افزایش داده و به تعادل عرضه و تقاضا كمك می کند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد با داشتن شاخصه هایی از قبیل روحیه جهادی و انقلابی در ریاست جدید سازمان، شاهد تحولی چشم گیر در توسعه پایدار بخش کشاورزی استان باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ادامه این دیدار از روند فعالیت باشگاه کشاورزی شهرستان ارومیه بازدید کرد.

ارسال نظرات