همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان چهارمحال و بختیاری، عملیات اجرایی دو طرح کشاورزی در شهرستان بروجن آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۰۱۸۱۲
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ محمود حجتی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح های کشاورزی شهرستان بروجن با اشاره به تدوین و تصویب برنامه اقتصاد مقاومتی در زمینه توسعه کشت گیاهان دارویی، افزود: با کشت این گیاهان، علاوه بر حفظ گونه های دارویی بر درآمدزایی کشاورزان و بهره برداران اراضی کشاورزی و مرتعی کمک می شود.

وی اظهار کرد: راه اندازی واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در حاشیه طرح های کشاورزی به خصوص طرح های کشت گیاهان دارویی علاوه بر درآمدزایی ارز آوری خوبی برای کشاورزی و اقتصاد کشور خواهد داشت.

وزیر جهادکشاورزی افزود: بهره برداران با استانداردسازی تولید، بسته بندی و فرآوری می تواند در توسعه این بخش فعالیت کنند.

حجتی گفت: کشت گیاهان در مناطق مختلف کشور براساس موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی قطب بندی و کشت می شود.

وی، به خشکسالی های اخیر و کمبود بارش اشاره کرد و گفت: با کشت گیاهان کم آب بر و همچنین گیاهان دارویی می توان زمینه اشتغال در بخش صنعت گیاهان دارویی را افزایش داد.

به گفته وی، این استان به لحاظ وجود منابع آب و خاک مناسب برای توسعه کشاورزی و دامپروری و همچنین کشت گیاهان دارویی است که باید علاوه بر گسترش این بخش به بخش فرآوری محصول و احداث واحدهای صنایع تبدیلی نیز توجه شود.

قابل ذکر است؛ با حضور وزیر جهاد کشاورزی عملیات اجرایی 2 طرح کشاورزی از جمله کشت و صنعت گیاهان دارویی و مجتمع گلخانه ای شاخه بریده در شهرستان بروجن با اشتغالزایی 110 نفر آغاز شد.

گفتنی است؛ وزیر جهاد کشاورزی روز پنج شنبه 27دیماه با سرکشی از  دو طرح انتقال آب در شهرستان‌های بروجن و لردگان، سفر یک روزه به استان چهارمحال و بختیاری را خاتمه داد.

شایان ذکر است؛ پروژه انتقال آب دوراهان بروجن به ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان، که اجرای آن از ۱۴ سال گذشته آغاز و به علت کمبود بودجه متوقف شده بود، با حضور وزیر جهاد کشاورزی و تخصیص بودجه از محل اعتبارات ملی از سر گرفته شد.

این پروژه در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تکمیل و بهره برداری از آن، برای یک هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

همچنین مشکلات طرح انتقال آب فلارد در شهرستان لردگان که از ۱۰ سال قبل با مشارکت اداره کل جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای استان در حال اجراست، با حضور وزیر جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظرات