خبرهای داغ:

برگزاری گرامیداشت حماسه مردم اندیمشک در چهارشنبه سیاه

مراسم گرامیداشت حماسه مردم اندیمشک در 27 دی سال 1357( چهارشنبه سیاه) شب گذشته با حضور مسئولین ، رزمندگان، مدافعین حرم، خانواده معزز شهدا، پرسنل سپاه و بسیج در حسینیه امام خمینی (ره) به همت ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۱۷۹۶
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹

در این مراسم حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی نوری امام جمعه اندیمشک فرایند انقلاب اسلامی و رسیدن به دولت اسلامی در دوران معاصر با توجه به شرایط حاکم بر منطقه را تشریح کرد.

وی افزود: چهارشنبه‌ سیاه‌های فراوانی برای رسیدن به این انقلاب و برپایی این نظام لازم بود که مردم آن‌ها را با شجاعت و البته درس از حادثه کربلا رقم زدند.

امام جمعه اندیمشک گفت: برای شناخت بیشتر و بهتر انقلاب برپایی مراسمات و یادوارهای این حوادث امری ضروری بوده که موجب فراموش نشدن آن‌ها می‌شود.

 

فرمانده سپاه اندیمشک نیز در این مراسم اظهار کرد: وقتی تاریخ اندیمشک را ورق می‌زنیم پر است از حماسه‌ها و جانفشانی‌هایی که تنها یکی از آنها چهارشنبه سیاه است.

وی افزود: اندیمشک از اولین شهرهایی بود که مجسمه استبداد و ظلم (شاه) را به پایین کشید.

کریمپور عنوان کرد: حفظ و تقویت انقلاب اسلامی به مراتب سخت تر از به دست آوردن آن است که مسلما با وجود جوانان نسل‌های سوم و چهارم انقلاب چشم انداز روشنی در انتظار است.

وی بیان کرد: همانطور که در دوران دفاع مقدس مهمترین مسئولیت‌ها به بهترین نیروها داده می‌شد امروز نیز باید به جوانان اطمینان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامه امام به گورباچوف عنوان کرد: امام در این نامه فرمودند که مارکسیسم را باید در موزه پیدا کرد و دو سال پس از آن نامه، همگان به وعده راستین امام پی بردند و همین سرنوشت نیز در انتظار آمریکا و اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری فارس، چهارشنبه سیاه اندیمشک مزدوران رژیم شاهنشاهی از چهارراه شهید بهشتی (اوایل اندیمشک) تا کوی شهدا (ساختمون) و خیابان پاسداران (آریا قدیم) با آوردن تانک‌ها در خیابان‌ها باعث ایجاد رعب و وحشت و خاک و خون کشیدن مردم شدند.

بعد از فرار محمدرضا پهلوی در 26 دی سال 1357 ، عوامل رژیم مردم اندیمشک را روز چهارشنبه 27 دی ماه به خاک وخون کشیدند که در دوران مبارزات انقلابی مردم ،این روز ‏چهارشنبه سیاه نام گرفت.

مردم اندیمشک و چندشهر از استان خوزستان در روز چهارشنبه سیاه چندین شهید و تعدادی زخمی تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

شهرستان اندیمشک در دوران دفاع مقدس نیز یک هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.‏

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار