شهرام طهماسبی تصریح کرد: اعتبار خوبی نیز به طرح‌های معدنی دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در نظر گرفته شده است که با افتتاح آن برای 130 هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۱۵۸۸
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ‌زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه با خروج از برجام، اقتصاد ما باید درمسیر دیگری پیش برود، اظهارداشت: با برنامه‌های تنظیم شده باید به تحقق اهداف کمک کرد.

شهرام طهماسبی به لایحه بودجه کشور که ناشی از شرایط اقتصادی بوده که جامعه جهانی با آن مواجه است اشاره کرد و گفت:لایحه بودجه سال ۹۸ بر اساس شرایط اقتصادی در نظر گرفته شده است.

وی از مجموع اعتبارات عمرانی استان نیز با 8 درصد رشد که بیش از 354 میلیارد تومان در سال جاری به 383 میلیارد تومان افزایش یافته خبر داد و افزود: از نظر میزان رشد در اعتبارات عمرانی ، جایگاه 24 کشور را دارا هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ‌زنجان تصریح کرد: درآمدهای استان در سال جاری 835 میلیارد تومان بوده است که این میزان به 968 میلیارد تومان رسیده و از لحاظ رشد در جایگاه 13 کشور قرار داریم.

طهماسبی با بیان اینکه رویکرد بودجه سال آینده از نظر پایداری در مقابل تحریم‌ها، شفافیت و انضباط با توجه به علم، محیط زیست و فرهنگ، عدالت اجتماعی که جزو ارکان نظام برنامه‌ریزی است، خاطرنشان کرد: حمایت از اشتغال، افزایش حقوق کارمندان، استمرار طرح توسعه و توازن منطقه،حمایت از معیشت عمومی، استفاده از مقابله با فقر مطلق، تحول سلامت، تورم و تداوم پرداخت یارانه از دیگر ویژگی‌های بودجه سال آینده است.

وی از ثبات‌سازی اقتصاد کلان به منظور بهبود فضای کسب و کار، پایداری و ایجاد اشتغال، ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع درست یارانه‌ها سیاست‌های اصولی در بودجه سال آینده اشاره نمود و عنوان کرد: وجود تنگناها 13 درصد افزایش بودجه به طرح‌های عمرانی استانی اختصاص یافته است.

این مقام مسئول تصریح کرد:اعتبار خوبی نیز به طرح‌های معدنی دارای بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در نظر گرفته شده است که با افتتاح آن برای 130 هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ‌زنجان به پیش‌بینی یک هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد و یا تثبیت شغلی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: این اعتبار برای تثبیت و یا ایجاد 36 هزار شغل پرداخت می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه استمرار طرح توسعه توازن منطقه‌اي را از ديگر ويژگي‌هاي برنامه‌اي بودجه سال آينده عنوان كرد و افزود: اين موضوع تعادل‌هاي بودجه‌اي را در حوزه‌هاي جغرافيايي كشور مي‌تواند به ما بهتر نشان دهد.

وی با توجه براینکه اعتباراتي استاني زنجان سال گذشته 59 ميليارد تومان بود كه به 75 ميليارد تومان در سال 98 به لايحه اضافه شده خاطر نشان کرد: بیش از  یک درصد به اين رقم اضافه شده كه ما در سطح كشور در اين حوزه در رديف سي‌ام كشوري هستيم.

این مقام مسئول افزود:2 هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق بازنشستگانی که میزان دریافتی آن‌ها کمتر از 2 میلیون تومان در ماه است در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات