به همت بسیج کارگری و با همکاری بسیج دانش آموزی ، جمعی از دانش آموزان مدرسه دخترانه شهید اسلام پور ام در قالب طرح "ایران یار" از شرکت تولید نخ و پارچه یزد بافت استان یزد بازدید کردند
کد خبر: ۹۱۰۱۵۵۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

ه گزارش خبرنگار بسیج کارگری استان یزد ، محمد رضا نیکنام مسئول بسیج کارگری استان یزد با اشاره به اینکه یکی از برنامه های طرح "ایران یار" بازدید دانش آموزان از کارخانه ها است ، اظهارداشت که این طرح به منظور حمایت از کالای ایرانی و با هدف آشنایی دانش آموزان با فرآیند تولید یک کالا در استان یزد با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی در حال اجرا می باشد.
وی افزود: طرح ایران یار تا پایان دهه فجر در استان اجرا خواهد شد و مدارس می توانند با همکاری بسیج دانش آموزی و بسیج کارگری ، دانش آموزان خود را جهت بازدید از کارخانه های استان اعزام نمایند .
از این رو تعداد 60 نفر از دانش آموزان مدرسه دخترانه شهید اسلام پور یزد به همراه مدیر و فرمانده بسیج مدرسه از شرکت تولید نخ و پارچه یزد بافت دیدن کردند ، شرکت یزد بافت در حوزه نساجی فعالیت میکند .
در این دیدار دانش آموزان از بخش های مختلف کارخانه بازدید کردند و با چگونگی فرآیند تولید پارچه از ابتدا که فرآوری  پشم و تولید آن به نخ  بوده تا نخ ریسی و پارچه بافی و دوخت پارچه می باشد آشنا شدند . 

طرح ملی" ایران یار" در راستای حمایت از تولید و کالای ایرانی در کشور در حال اجرا میباشد ، این طرح شامل سه مرحله بوده که  در مرحله نخست دانش آموزان از خطوط توليد کارخانه ها بازديد مي کنند ، در مرحله دوم کارفرمايان با حضور در مدارس به تشريح فعاليت هاي توليدي خود مي پردازند و در مرحله سوم مسابقه فرهنگی هنری از جمله: روزنامه دیواری، عکس و عکس نوشته، نقاشی،کاریکاتور و متن ادبی (داستان، شعر ، دلنوشته )و...  بین دانش آموزان ایران اسلامی  در مقاطع مختلف برگزار می شود.در هر استان به 40 نفر از دانش آموزان برگزیده در مسابقات جوایز داده  و تقدیر به عمل می آید .

عکسها : 
ارسال نظرات