فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه مطرح کرد :
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: دشمنان داخلی و خارجی، دشمنی خودشان را نسبت به انقلاب اسلامی علنی کرده اند وحدت ، انسجام و ولایتمداری بهترین راهکار در مقابله با دشمن و پیروزی نظام است.
کد خبر: ۹۱۰۱۴۹۱
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  سردار محمد مارانی در یادواره شهدای دقوق آباد نوق با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و نام شهید حاج علی پور محمدی اظهار داشت :باید اهداف و شخصیت شهدا را به جامعه جوان ، نسل سوم و چهارم کشور معرفی کنیم .

وی هدف از برگزاری یادواره شهدا ،معرفی الگو برای نسل جوان عنوان کرد و بیان داشت :همان طور که در دوران دفاع مقدس جوانان و نوجوانان سرمایه های نظام و انقلاب بودند و انقلاب را حفظ و از همه جوانب انقلاب دفاع کردند جوانان امروزی باید اینگونه باشند .

مارانی تصریح کرد :بیشتر جوانان امروز که در دوران دفاع مقدس حضور نداشتند و وجود امام راحل را درک نکردند اما با مطالعه در خصوص زندگینامه شهدا و شخصیت امام راحل ،گویی سالیان در بین آنها زندگی کرده اند و آنها را به خوبی می شناسند واین شخصیت ها را برای خود الگو قرار می دهند .

وی افزود:جوانان امروز شخصیت های شهدا را به عنوان الگوی خود قرار داده اند و تمام امر به معروف ها و نهی از منکرهایی که شهدا انجام می دادند آنها انجام داده اند .

فرمانده جنوب شرق سپاه قدس عنوان داشت :شهدا در زندگی جوانان تاثیر معنوی داشته اند، یکی از اهداف ما در برگزاری یادواره شهدا باید اینچنین باشد که نسل مدافع از انقلاب را به نسل جوان معرفی نماییم تا جوانان الگوهای منفی را انتخاب نکنند .

وی با اشاره به اهمیت شخصیت معنوی شهدا خاطرنشان کرد : باید در محافل شهدا از کارهای معنوی شهدا پی به شخصیت آنها ببریم  ،بازگویی زندگینامه شهدا و مطالب معنوی در یادواره ها تاثیر معنوی در جامعه دارد و هر کجا محافل شهدا باشد فضای معنوی در آن منطقه وجود خواهد داشت .

مارانی ایجاد فضای معنوی در جامعه، ترویج فرهنگ جوانمردی ، روحیه شهادت طلبی و معرفی شخصیت های بزرگ معنوی در جهاد و دفاع مقدس و روحیه ولایت مداری از دیگر اهداف برگزاری یادواره شهدا برشمرد و گفت :با برگزاری یادواره شهدا فرهنگ غنی اسلامی را باید به جامعه معرفی نماییم .

وی تقدیر و تشکر از مقام شامخ شهید را از دیگر اهداف برگزاری یادواره شهدا عنوان کرد و افزود :آیا نباید از کسانیکه جان و مال خود را در راه اسلام فدا کردند تا ما در امنیت و آسایش زندگی کنیم  تشکر کرد .

فرمانده جنوب شرق سپاه قدس به خصوصیات بازر شهید پور محمدی اشاره کرد و گفت :در سالروز عملیات کربلای ۵ قرار داریم شهید حاج علی محمدی از یاران صدیق لشکر ثارلله بود و از فرماندهان مقتدر ، توانمند و دوست داشتنی ومعنویت ایشان مشهور بود وی  در لحظات اولیه این عملیات به شهادت رسید .

وی با اشاره به اینکه ایمان ، اخلاص و معنویت این شهید گرانقدر زبانزد است تاکید داشت :جاذبه معنوی شهید پور محمدی جوانان را مجذوب خود کرده است وی روحیه شهادت طلبی داشت  و از داوطلبین گردان خط شکن بود .

فرمانده جنوب شرق سپاه قدس به عرفانیت شهید محمدی اشاره کرد و یادآور شد:در جامعه کمتر کسی را داریم که در وصیت نامه خود عبارت “ای برادر عرب تو به دنبال من هستی و من به دنبال تو اگر تو را مرا شهید کنی به خدا قسم تو را شفاعت خواهم کرد”بنویسد این جمله از هر کس بیان نمی شود انسان باید عارف باشد و به شناخت کامل برسد تا این جمله را بیان نماید و شهید پور محمدی اینگونه بود .

وی با بیان خاطره ای از شهید پور محمدی به ولایتمداری ایشان اشاره کرد و اذعان داشت :اگر ایثار و از خودگذشتگی شهید پور محمدی نبود نمی توانستیم در عملیات کربلای پنج موفق شویم در حالیکه سخت ترین عملیاتها عملیات کربلای پنج بود .

فرمانده جنوب شرق سپاه قدس گفت : اگر دشمن به داعش و تکفیری کمک کر آن جنگ ها ،جنگ نیابتی بود دشمن اگر می توانست ،از طریق مرزها با ما مقابله می کرد آنها با اسلام و انقلاب مخالف هستند .

وی افزود :امروز یکی از وظایف ما در مقابل خون شهدا، حفظ انقلاب اسلامی است چراکه تمام مستضعفین جهان چشمشان به انقلاب ماست.

مارانی به حفظ احترام خانواده های شهدا اشاره داشت و بیان کرد : : دشمنان داخلی و خارجی، دشمنی خودشان را نسبت به انقلاب اسلامی علنی کرده اند وحدت ، انسجام و ولایتمداری بهترین راهکار در مقابله با دشمن و پیروزی نظام است و به کوری چشم دشمنان چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن خواهیم گرفت .

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات