به همت سازمان بسیج اساتید استان کرمان و به مناسبت دهه فجر
مدیرعامل شرکت تولید برق کرمان با تبیین شرایط تحریم و مشکلات پیش روی نیروگاه از اساتید بسیجی در جهت حل این مشکلات و همراهی مدیریت نیروگاه در پیشبرد اهداف توسعه محور این نیروگاه دعوت به عمل آورد.
کد خبر: ۹۱۰۱۴۵۰
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجر و در راستای برنامه‌های علمی کنگره گرامیداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان؛ اساتید بسیجی عضو سازمان بسیج اساتید استان کرمان از نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان بازدید نمودند.
 
در ابتدای این بازدید علمی اساتید فیلم کوتاهی را از تاریخچه ساخت و تکمیل نیروگاه ملاحظه نمودند. پس از نمایش فیلم کوتاه تاریخچه نیروگاه؛ مهندس بحرالعلوم مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان طی سخنانی ضمن خیر مقدم به اساتید بسیجی نقش بسیج را در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی مهم دانست و افزود این شجره طیبه پس از گذشت ۴۰ سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش بزرگی در پاسداشت ارزش‌های انقلاب و نظام داشته است.
 
 مدیرعامل شرکت تولید برق کرمان با تبیین شرایط تحریم و مشکلات پیش روی نیروگاه از اساتید بسیجی در جهت حل این مشکلات و همراهی مدیریت نیروگاه در پیشبرد اهداف توسعه محور این نیروگاه دعوت به عمل آورد.

ایشان در ادامه به تشریح تاریخچه و بخش‌های مهم نیروگاه پرداخت و افزود: نیروگاه در زمینی به مساحت ۱۲۰ هكتار بنا گردیده كه بخش گاز آن مشتمل بر ۸ واحد گاز و بخش بخار آن نیز كه عملیات احداث آن از ۱۳۸۳/۱۰/۱ آغاز شده است و اولین واحد آن نیز در تاریخ ۱۳۸۶/۱۲/۲۸ و دومین واحد در تاریخ ۱۳۸۷/۱۰/۴ وارد مدار شده مشتمل بر ۴ واحد با همان ظرفیت توربین های گازی بوده كه در مجموع با بهره گیری كامل از تاسیسات بخش بخار ظرفیت نامی این نیروگاه به رقمی بالغ بر ۱۹۰۰ مگاوات خواهد رسید و از این حیث یكی از چند نیروگاه بزرگ كشور خواهد شد . سوخت اصلی نیروگاه ، گاز طبیعی بوده كه ابتدا از طریق خط لوله اصلی گاز كرمان از پالایشگاه سر خون بندر عباس وارد نیروگاه می شد كه بعدا این خط به شبكه سراسری گاز كشور متصل گردید. سوخت دوم آن گازوئیل است كه به كمك خطوط لوله به نیروگاه منتقل و در مخازن ۲۰ میلیون لیتری ذخیره و مورد استفاده قرار می‌گیرد .

پس از این توضیحات دکتر محمدعلی ناظمی جانشین سازمان بسیج اساتید استان کرمان ضمن تشکر از میزبانی مدیریت نیروگاه از زحمات مهندس بحرالعلوم با تقدیم لوح یادبود تقدیر نمود. سپس اساتید بسیجی به همراه کارشناس نیروگاه از بخش های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان بازدید نمودند و سوالات خود را مطرح کردند که کارشناسان مربوطه به این سوالات پاسخ دادند.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان کرمان

بازدید علمی اساتید از نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان

ارسال نظرات