امام جمعه درگز گفت: حضرت زهرا (س) به همه آموخت که باید در راه دین و حفظ ولایت، همه چیز حتی جان خود که بالاترین نعمت الهی است را فدا کرد.
کد خبر: ۹۱۰۱۴۴۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمدحسین ایروانی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: انسان‌های بی تقوا دارای ۴ ویژگی اصلی هستند که آن‌ها را از سایرین متمایز می‌سازد؛ این ویژگی‌ها عبارتند از: حشر و نشر با انسان‌های غافل از خدا، عدم حرکت در صراط مستقیم، نداشتن الگوی شایسته در زندگی و مراوده با گناهکاران.

وی افزود: از سوی دیگر اگر کسی ویژگی‌های زیر را داشته باشد به پیامبر اکرم (ص) شبیه بوده و در روز قیامت به ایشان نزدیک‌تر است؛ خوش اخلاقی با خانواده و مردم، صبر و بردباری، نیکی و خیر رساندن به بستگان و داشتن محبت نسبت به برادران دینی از جمله این ویژگی‌ها هستند.

امام جمعه درگز با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س) به روایت ۷۵ روز عنوان کرد: او که اولین شهیده راه دفاع از امامت بود، به همه شیعیان آموخت که باید در راه دین و حفظ ولایت، همه چیز حتی جان خود که بالاترین نعمت الهی است را فدا کرد.

حجت الاسلام ایروانی تشریح کرد: رژیم جعلی صهیونیستی سالهاست که مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین را با محاصره تحت فشار قرار داده تا بتواند مقاومت آن‌ها را در هم شکند، اما این رژیم هر بار زودتر از بار قبلی شکست را پذیرفته است؛ جوانان فلسطینی نشان دادند که می‌توان با دست خالی و سنگ، اما با ایمانی قوی و اراده‌ای الهی در برابر یک ارتش تا بن دندان مسلح ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

وی تصریح کرد: یکی از توطئه‌های جدید آمریکا علیه ایران تقویت منافقین برای نفوذ آنهاست، چرا که آمریکا نه به شیوه جنگ مستقیم و نه به صورت نیابتی نتوانست در مقابل ملت ایران ایستادگی کند؛ لذاست که تلاش می‌کنند با ترساندن بعضی از مدیران ضعیف و ترسو، باور مردم را نسبت به نظام تغییر دهد.

امام جمعه درگز افزود: این نفوذ حالت دیگری هم دارد و آن آموزش منافقین در کشور‌های اطراف برای ضربه زدن به ایران است؛ البته این انقلاب متعلق به حضرت مهدی (عج) بوده و تمام دسیسه‌های آمریکای جنایت کار با هوشیاری مقام معظم رهبری و بصیرت مردم و مسئولین خنثی خواهد شد.

حجت الاسلام ایروانی پروژه ایران هراسی را توطئه دیگر آمریکا دانست و گفت: هدف وزیر خارجه آمریکا از سفر به هشت کشور عربی منطقه چیزی جز تشکیل ناتو عربی و دنبال کردن پروژه ایران هراسی نیست؛ در این میان بین قطر و آل سعود اختلافاتی وجود دارد که مایه نگرانی آمریکاست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا به دنبال این است که با متحد کردن کشور‌های عربی علیه ایران، امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کرده و از سوی دیگر به هم پیمامانان شکست خورده خود امید تزریق کند، اما عزت و سرافرازی برای جبهه مقاومت روز به روز بیشتر می‌شود و ذلت و شکست برای جبهه استکباری و مزدوران منطقه‌ای آن‌ها بیش از پیش خواهد شد.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها