استاد اخلاق و نهج البلاغه با تاکیدبر اینکه برای بدست آوردن اعتدال باید برای زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) تلاش کرد گفت: برپایی عدالت از اهداف اصلی ظهور حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.
کد خبر: ۹۱۰۱۴۳۹
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام محمد تقی محمدی در برنامه فرهنگی هنری ((چله‌های ظهور)) با حضور منتخبان و چهره‌های قرآنی شهرستان شاهرود در کانون بسیج این شهرستان عدالت را محور اصلی ظهور حضرت مهدی (عج) دانست و ابراز داشت: برای بدست آوردن اعتدال باید برای زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) تلاش کرد و زمانی این اعتدال بوجود خواهد آمد که مردم پیرو ولایت باشند.
وی با اشاره به اهمیت تعامل در زندگی روزمره انسان‌ها گفت: رفتار انسان‌ها بر سه نوع بوده که رفتار با اعتدال و عدل‌ورزی یکی از آنهاست.
این استاد اخلاق و نهج البلاغه تصریح کرد:یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دین اسلام، «احترام و حفظ کرامت انسانی» است و باید مسلمانان «اخلاق‌مداری» راسرلوحه رفتار‌های خود قرار داده و با پیروی از آیات و دستورات قرآنی، سبک زندگی اسلامی را ترویج دهند.
محمدی گفت:ترویج سبک زندگی اسلامی نیازمند پیروی از دین و قرآن است و فعالان فرهنگی و قرآنی برای ترویج این فرهنگ قرآنی و اسلامی باید پیشگام باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به توجه ویژه امام راحل به عدالت اشاره کرد و افزود: راه نفوذ امام (ره) اعتدال بود که این عدالت محوری الگوگیری از سیره ائمه اطهار بوده است و آرمان امام راحل، انقلاب با عظمت، امت با اعتدال است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز در این مراسم با گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز داشت: انقلاب اسلامی با بصیرت بالای مردم و با رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و امروز نیز با حضور و درایت رهبر معظم انقلاب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در قله اوج و شکوفایی قرار گرفته است.
رضا مهدیان افزود: برنامه فرهنگی هنری ((چله‌های ظهور)) با محوریت قرآن و سبک زندگی اسلامی از برنامه‌های انجمن قرآن و نهج البلاغه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در راستای برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها