امام‌جمعه اردکان با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی گفت: رمز حفظ و تداوم انقلاب اسلامی این است که مردم ما تحت ولایت و رهبری، اتحاد و همبستگی خود را حفظ کنند و اهل مقاومت و ایستادگی باشند.
کد خبر: ۹۱۰۱۳۷۳
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) را تسلیت گفت و به بیان گوشه‌هایی از فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت.
وی، اظهار داشت: در ایام فاطمیه با برگزاری مراسمات باشکوه، فرهنگ فاطمی را ترویج کنیم. فرصت فاطمیه را برای ابراز ارادت به آستان اهل‌بیت غنیمت بشماریم تا نام ما هم جزو فاطمیون ثبت شود.
امام‌جمعه اردکان گفت: بیان حقایق تاریخی و عقاید برحق مذهب جعفری در موضوع امامت و ولایت هیچ منافاتی با موضوع وحدت شیعه و سنی ندارد. بعضی‌ها به استناد به اینکه باید وحدت حفظ بشود انتظار دارند که مراسم فاطمیه نیز برگزار نشود. بزرگان ما همان‌گونه که بر پرهیز از اختلاف شیعه و سنی و وحدت بین آن‌ها تأکید می‌کنند مراسم فاطمیه را باشکوه برگزار می‌کنند. در موضوع وحدت، خط قرمز ما باید توهین نکردن به مقدسات اهل تسنن باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت: به فرموده امام راحل عظیم‌الشأن؛ انقلاب اسلامی ما از همه جهات ازجمله در پیدایش، کیفیت و در انگیزه قیام با انقلاب‌های دیگر متفاوت است. همه این‌ها انقلاب ما را ممتاز کرده است.
حجت‌الاسلام شاکر افزود: مقام معظم رهبری نیز فرمودند؛ انقلاب اسلامی، نه یک حادثه منطقه‌ای بلکه یک حادثه تاریخی است. مقاومت مردم، وحدت و همبستگی بین اقشار مختلف جامعه تحت ولایت و رهبری الهی رمز پیروزی انقلاب بوده است. رمز حفظ و تداوم این انقلاب نیز همین است که مردم ما تحت ولایت و رهبری، اتحاد و همبستگی خود را حفظ کنند و اهل مقاومت و ایستادگی باشند.
خطیب نماز جمعه اردکان اظهار داشت: حضور مردم درصحنه‌های مختلف مهم‌ترین عاملی است که باعث شده این انقلاب در آستانه چهل‌سالگی قرار بگیرد و با همه مشکلات و گلایه‌هایی که وجود دارد هرروز بر قدرت، عزت و عظمتش در دنیا افزوده بشود. مردم ما متوجه هستند که این انقلاب امروز چه جایگاهی در دنیا بازکرده است و توانسته است که چقدر در دنیا تأثیرگذار باشد. مردم با حضورشان درصحنه‌های مختلف نقشی بی‌بدیل را ایفا کرده‌اند و انقلاب ما را از سقوط و تضعیف حفظ کرده‌اند. همه اقشار مردم باید این حضور خود را ادامه بدهند، بخصوص در برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب همه مردم باید مشارکت کنند.
وی گفت: ما باید به گذشته پرافتخار خود افتخار کنیم. ما به گذشته خود فخر می‌کنیم و باید کاستی‌ها و نقص‌های گذشته را رفع کنیم و امید به آینده را در میان خود تقویت کنیم. " افتخار به گذشته، امید به آینده و رفع عیب‌ها و نقص‌ها " می‌تواند شعار ما برای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی باشد.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: در جمع‌های مختلف وقتی در مورد انقلاب صحبت می‌شود نه افراط کنیم و دچار غرور کاذب بشویم و نه اینکه بی‌انصافی کنیم و خودباوری خود را زیر سؤال ببریم و توان خود را تضعیف کنیم. این انقلاب ما بااین‌همه پتانسیل و نقاط قوت که دارد در آینده می‌تواند دنیا را متحول کند. نباید خدمات چهل‌ساله انقلاب را با بی‌انصافی، نادیده بگیریم و فقط عیب‌ها و مشکلات را بازگو کنیم.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سفر اخیر مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان یزد به شهرستان اردکان گفت: با صراحت اعلام می‌کنیم که به بهانه اشتغال نمی‌توان محیط‌زیست و سلامت مردم را نادیده گرفت. ما احساس می‌کنیم که بعضی از مدیران صنایع و متأسفانه بعضی از مسئولان در شهر ما تا مشکل محیط‌زیست و سلامت مردم پیش می‌آید دائماً از ابزار اشتغال استفاده می‌کنند و پشت این موضوع پنهان می‌شوند.
امام‌جمعه اردکان افزود: اشتغال، مهم است و کسی هم نمی‌گوید که صنعتی را به بهانه داشتن مشکل محیط زیستی تعطیل کنند ولی چرا وقتی مشکلی بابت محیط‌زیست در صنعتی پیدا می‌شود عده‌ای برای سرپوش نهادن، بر طبل اشتغال می‌کوبند.
وی گفت: چه کسی با اشتغال و فعالیت اقتصادی مخالف است؟ چه کسی می‌گوید که صنعت باید تعطیل شود؟ حرف معترضان این است که با سلامت مردم و محیط‌زیست نمی‌توان بازی کرد. اگر در هر صنعتی مشکلی و معضلی در موضوع محیط‌زیست و سلامت مردم وجود دارد باید حل بشود و اشتغال و کار اقتصادی نیز جای خود دارد.
حجت‌الاسلام شاکر تصریح کرد: این مطلب را که " به بهانه اشتغال نمی‌توان محیط‌زیست و سلامت مردم را نادیده گرفت " باید به‌صورت یک گفتمان در میان همه مردم و مسئولان دربیاید که اصل و اساس، سلامت مردم است تا اگر روزی مسئولی در اردکان بخواهد برخلاف این عمل کند و بر روی سلامت مردم چشم بپوشد دیگر جایی در اردکان نداشته باشد. در شهر اردکان باید سلامت مردم و محیط‌زیست در اولویت باشد.
گرامی داشت سالگرد ارتحال مرحوم شیخ عباس قمی صاحب کتاب مفاتیح‌الجنان و توصیه به استفاده هرچه بیشتر از این کتاب ارزشمند از دیگر مباحثی بود که امام‌جمعه اردکان به آن اشاره کرد.
انتهای پیام/ د
ارسال نظرات