امام جمعه دامغان گفت: تجارب ارزشمند چهل ساله انقلاب اسلامی ثابت می کند که مشکلات نمی تواند گام های ملت و نظام اسلامی ما را در مسیر عزت و اقتدار سست کند.
کد خبر: ۹۱۰۱۳۲۵
|
۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم ولایتمدار این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، آن یگانه بانوی عالم را اسوه مبارزه با طاغوت زمان، بصیرت و آگاهی، زهد و پاکدامنی، ولایتمداری و دینداری، انسان دوستی و خدامحوری خواند و اظهار داشت: صدیقه طاهره(س) همه وجود مبارک خود را صرف حفظ دین رسول خدا(ص) و دفاع از ولایت نمود.

امام جمعه دامغان در ادامه با اشاره به فرارسیدن بهمن ماه و ایام بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: نظام اسلامی و ملت مقاوم ما با 40 سال هزینه دادن، تحریم و تهدید، جنگ نظامی و تحمل فشارهای اقتصادی و روانی بسیار، به برکت خون شهدا، نفس قدسیه امام و رهبری و غیرت و مقاومت ملت به الگویی جهانی بدل شده و اینگونه به مرز چهل سالگی رسیده است.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه ملت ما به عنوان ملتی عمیق، فهیم و مقاوم امروز در عرصه های مختلف بین المللی می درخشد، خاطرنشان کرد: کشور ما در حال حاضر رتبه سیزدهم تولید غلات در جهان، جایگاه 22 جهان در فناوری های ارتباطی، مقام پانزدهم در تولید برق و ششم در تولید برق از گاز طبیعی و رتبه 22 جهان در تولید ماشین آلات کشاورزی را دارد.

وی افزود: قرار گرفتن کشورمان در رتبه هجدهم تولید محصولات کشاورزی، جایگاه هفتم جهان در جذب گردشگران، مقام نهم جهان در انتشارات و نشر کتاب و رتبه دوم ایران اسلامی در تولید سلول های بنیادین همگی نشان از کارآمدی مادی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد که امروز به الگوی توسعه در بین کشورهای غرب آسیا تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با بیان اینکه علی رغم وجود همه مشکلات اقتصادی کشور که اغلب حاصل سوء مدیریت ها است، ایران اسلامی براساس آمارهای جهانی رشد و توسعه پایدار در جمع 20 کشور نخست دنیا جای می گیرد، تصریح کرد: متأسفانه مردم ما مشکلات زیادی را به ویژه در سالهای اخیر براثر تحریم و سوء مدیریت ها متحمل شده اند در حالی که کشور ما براساس آمارهای جهانی یازدهمین کشور ثروتمند جهان است.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه ما یک درصد جمعیت دنیا و در مقابل هفت درصد منابع معدنی و رتبه دوم ذخائر هیدروکربن – نفت وگاز - جهان را داریم، اظهار داشت: با وجود این شرایط و ظرفیتهای فراوان طبیعی و جغرافیایی کشور ما می تواند در سایه ولایت فقیه گام های خود را در مسیر عزت و اقتدار بردارد.

خطیب نماز جمعه دامغان خاطرنشان کرد: دشمنان خارجی، خائنین منطقه و فریب خوردگان داخلی بدانند، مردم ما امسال در راهپیمایی 22 بهمن و جشن چهل سالگی انقلاب خود با حضور سرشار از آگاهی و نشاط خود، باردیگر ثابت خواهند کرد که از آرمان های انقلاب و شهدایشان دست بر نخواهند داشت.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها