خبرهای داغ:
فرمانده وقت لشکر عاشورا:

یاد شهدا همیشه زنده می‌ماند

فرمانده وقت لشکر عاشورا گفت: یاد شهدا همیشه زنده می‌ماند.
کد خبر: ۹۱۰۱۳۰۳
|
۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷

به گزارش خبرگزار یبسیج از خوی، رزمندگان 8 سال دفاع مقدس درعملیات های کربلای 4 و 5 به همراه خانواده های معظم شهدا، امام جمعه، مسئولین شهرستان و استانی، فرماندهان نظامی و انتظامی شورای تامین و اداری، بسیجیان و آحادمردمی یاد و خاطره 66کبوتر خونین بال عملیات کربلای 4و5 را در سالن اجتماعات اداره ارشاداسلامی شهرستان خوی  گرامی داشتند.

فرمانده وقت لشکر عاشورا در جمع صمیمی همرزمانش در کربلای 4 و 5 با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: حرف زدن راجع به ایثار، فداکاری و جانفشانی شهدا بسیار سخت است و زبان ها از بیان رشادت های این دلاوردان قاصر است.

سردار سرتیپ پاسدار امین شریعتی افزود: چه بگویم از کدام خصوصیت شهدا حرف بزنم از شهیدحاج حسینلو که خود کوهی از عظمت و تواضع بود؛ از دریای ایثار مرحوم قربان الهیارلو حرف بزنیم که با آنکه فرمانده وقت سپاه بود اما در کربلای 5 به جای پیک کار کرد.

وی ادامه داد: با گذر از مزار شهیدان این شهرستان ما فرمانده لشکر،  فرماده گروهان، دسته، رزمنده و ... را می‌بینیم ولی به خاطر تواضع و خلوصی که داشتند در برابر آقا مهدی سر خم می کردند و یک قدم هم جلوتر نمی رفتند.

شریعتی با این جمله که خوی گل سرسبد آذربایجان بود، خاطرنشان کرد: این را غلو نمی کنم چرا که دریایی از کارهای بزرگ و مهم را خوی در دوران انقلاب  و 8 سال دفاع مقدس انجام داد و همینک ادامه دارد.

وی افزود: جوانان خوی در جبهه های حق علیه باطل در برابر صدام قد علم می کردند و هم در داخل با گروهک درگیر بودند و با این فداکاری دین خود را به اسلام و قرآن و ولایت ادا کرد.

فرمانده وقت لشکر عاشورا پس از این مقدمه با بیان خاطراتی از شب های عملیات کربلای 4و 5همرزمان و همشهریان خویی را به حال و هوای دوران دفاع مقدس برد و اظهار داشت: کربلای 4و5 جدا از هم نیستند و هر کدام تدابیر و تصمیمات به وقت خود را داشت و نباید اجازه بدهیم به برخی از سوء استفاده کنندگان که هرچه دلشان بخواهد بنویسند چرا که واقعا در حق شهدا بی انصافی است و با این یاوه گویی ها دل خانواده های شهدا را می رنجانند.

وی ابراز داشت: اگر کربلای 4نیمه تمام ماند و دستور عقب نشینی صادر شد شرایط اینطور ایجاب کرد چرا که برخی از یگان های ما نتوانسته بودند از رودخانه عبور کنند همانطور که در بیت المقدس و فتح المبین نتوانسته بودند.

شریعتی گفت: اما با تجدید قوا و رفع برخی از ضعف ها 15 روز بعد در منطقه پنج ضلعی با اجرای عملیات کربلای 5 کمر نیروهای بعث عراق را شکستیم.

وی گفت: مراقب ولایت باشید مراقب بصیرت و آگاهی خودتان باشید از ولایت روی برنگردانید ولایت را پشتیبانی بکنید چرا که در این صورت هیچ آسیبی به مملکت نمی رسد .

فرمانده لشکر 31 عاشورا اظهار داشت: امروز هم باید کمر همت بست و مجاهدانه بااستفاده از مدیریت جهادی تلاش و کوشش کنیم و از بحران ها خارج شویم.

وی ادامه داد: در این شرایط که دشمن نقشه ها برای چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کشیده باید هوشیار باشیم و در راهپیمایی 22 بهمن درس فراموش نشدنی به دشمنان بدهیم تا دیگر نه  گوشه چشمی به این کشور کنند و نه خیال خامی بکنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار