خبرهای داغ:
آیت اله عابدینی گفت:اگر گاهی مشکلاتی در زندگی داریم و از کسی گلایه‌مند هستیم، گلایه خود را به زبان امر به معروف و نهی از منکر، از طریق رسانه ها و نماز جمعه ها مطرح می کنیم، فریاد خود را بر سر کسانی که حق مردم را ضایع می کنند بلند می کنیم اما در مقابل وحدت، انسجام، یکپارچگی و حمایت از نظام را به رخ دشمنان می کشیم
کد خبر: ۹۱۰۱۲۷۷
|
۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت حضرت صدیقه کبری (س) ضمن تسلیت این ایام، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) فرمودند لبخندی که یک مؤمن به برادر مؤمن خود می زند، زمینه رسیدن به بهشت را برای خود فراهم می کند.

وی تصریح کرد: حضرت در ادامه می فرمایند اگر در مقابل دشمن هم لبخند بزنید موجب می شود از عذاب جهنم در امان باشد؛ یعنی در مقابل معاندین هم باید لبخند داشته باشیم و نشان دهیم هر چقدر عناد و دشمنی علیه ما می کنید، ذره ای بر مقاومت ما اثر منفی ندارید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: ما هم بین خودمان باید رضایت و خوشنودی، اخلاق خوب و امیدواری را تقویت کنیم و هم در مقابل دشمنانی که خداوند فرمود «اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ» محکم و استوار باشیم تا آنها هم از دور ببینند که چهره ما شاداب و رضایتمندانه است.

ضمن بیان گلایه‌ها، وحدتمان را به رخ دشمنان می‌کشیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اگر گاهی مشکلاتی در زندگی داریم و از کسی گلایه‌مند هستیم، گلایه خود را به زبان امر به معروف و نهی از منکر، از طریق رسانه ها و نماز جمعه ها مطرح می کنیم، فریاد خود را بر سر کسانی که حق مردم را ضایع می کنند بلند می کنیم اما در مقابل وحدت، انسجام، یکپارچگی و حمایت از نظام را به رخ دشمنان می کشیم. 

مردم مقاوم غزه رژیم منحوس صهیونیستی را به خاک ذلت کشاندند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مناسبت روز غزه اذعان کرد: به دلیل مقاومت مردم مظلوم فلسطین روز غزه در تقویم ما نامگذاری شده است، اما شاهدیم که همین مردم که از لحاظ جغرافیایی در باریکه غزه زندگی می کنند و از لحاظ تسلیحات و نیروی انسانی ضعیف هستند اما به لطف خدا در مقابل رژیم منحوس صهیونیستی که قوی ترین سلاح ها و تجهیزات را دارد، آنان را به خاک ذلت کشاندند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: مردم مقاوم غزه با استقامت خود مسیر مبارزه با رژیم خونخوار اسرائیل به سمتی بردند که سران این کشور مجبور به آتش بست شدند، این شکست رژیم جعلی اسرائیل به دلیل مقاومت مردم غزه و حمایت ایران اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب ایجاد شد، خداوند فرموده است هرکس در راه او مبارزه و مقاومت کند او را یاری می کند و این حمایت خدا بستگی به سلاح و جمعیت ما ندارد.

وی عنوان کرد: حمایت خدا از بندگانش به گونه ای است که یک ابراهیم بر یک قوم پیروز می شود، حضرت موسی در نوزادی در رودی رها می شود اما با رسیدن به پیامبری فرعون را شکست می دهد و امام راحل بر استکبار شرق و غرب پیروز می شود، برای مردم مبارز غزه، فلسطین، سوریه، عراق، یمن و ملت های مبارز آرزوی پیروزی بر مستکبران را داریم.

آیت‌الله عابدینی گفت: مناسبت دیگر رحلت مرحوم محدث کبیر است. شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح الجنان، شخصیت بزرگی که همه ما بر سفره معنویت ایشان نشسته و بهره برده ایم، ایشان ۳۱عنوان کتاب نوشته است و برخی کتب وی چندین جلد است اما منازل الاخره و مفاتیح الجنان بیشتر شناخته شده است.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: شیخ عباس قمی صاحب اخلاص بود، وی عنوان می کند که پدرم به من گفت شیخ عبدالرزاقی که در حرم حضرت معصومه(س) امام جماعت بود پس از نماز مطالبی از کتابی قرائت کرد که مورد استقبال نمازگزاران قرارگرفت، پسرم کاش توهم مثل این امام جماعت منبر می رفتی و مردم را موعظه می کردی، شیخ عباس می گوید چندبار خواستم به پدرم بگویم آن کتاب، کتاب منازل الاخرة من است اما کلامی بر زبان نیاوردم. 

وی تأکید کرد: حسینعلی منصور توسط شهید بخارایی از بین رفت و این ترور توسط شهید بخارایی شد و آن مزدور اجانب را از میان برداشت. الان آن ترور شکل دیگری گرفته است و مقاومت اسلامی و قیام همه مسلمان ها در دنیا نمونه هایی از حرکت امروز مسلمانان علیه مستکبران است. سلاح مردم سلاح ایمان، مقاومت و موشک هایی است که دشمنان را از میان بر می دارد و باید سپاسگزار خدای متعال باشیم.

آیت الله عابدینی اظهار کرد: در این ایام که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر هستیم، تشکیل کمیته استقبال از حضرت امام راحل (ره) را فراموش نکرده ایم که چندین هزار جمعیت مهیا شده بودند که مراسم استقبال از امام خمینی (ره) را مدیریت کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: در این ایام بودیم که بین نظامیانی که طرفدار انقلاب اسلامی بودند و تعداد کمی دیگر از نظامیان که اصرار داشتند تا برای رژیم شاه وفادار بمانند، در برخی از پادگان ها درگیری هایی بود.

شهر قم آغازگر حرکت انقلاب اسلامی بود

وی اضافه کرد: در همین روزها شاهد تصرف شهر قم توسط روحانیون و مردم انقلابی بودیم چرا که همواره شهر قم آغازگر حرکت انقلاب اسلامی بود. امام خمینی (ره) از آنجا قیام را آغاز کردند، از قم اعلامیه های امام راحل (ره) انتشار پیدا می کرد، سخنرانی های امام از قم تکثیر می شد و به شهرهای دیگر می رسید و در روایات هم قم موقعیت ویژه ای دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در قم نسبت به شهرهای دیگر قیام زودتر شکل گرفت و شهر در اختیار مردم درآمد تا دیگر شهرها نیز مانند این شهر انقلاب را به نتیجه برسانند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: فرودگاه مهرآباد یک هفته قبل از تشریف فرمایی امام راحل به دستور بختیار نخست وزیر وقت شاه بسته شد تا مانع برگشت امام خمینی(ره) به ایران شود، اما عوامل شاه نتوانستند در مقابل خواسته مردم مقاومت کنند و سرانجام رهبر انقلاب ایران در ۱۲بهمن ماه به ایران اسلامی بازگشتند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: بختیار در آن دوران لایحه ای برای انحلال ساواک تقدیم مجلس کرد و هدفش این بود به مردم نشان دهد من هم انقلابی ام و با شما همراه هستم، اما این موضوع هم توطئه ای از سوی همان بنیانگذاران ساواک بود اما مردم ایران بابصیرت تر از این بودند که فریب امثال بختیار را بخورند.

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب اسلامی تحفه ای است که خدای تبارک و تعالی از عالم بالا برای ملت ما هدیه فرستاد، ملت ایران در دریافت این تحفه الهی از خود لیاقت نشان داد، زمانی که امام راحل را چندین بار تبعید کردند هنوز ما لیاقت کافی از خود نشان نداده بودیم اما در سال ۵۷ به خوبی از خود لیاقت نشان دادیم.

آیت‌الله عابدینی گفت: پیش از انقلاب ما با نشان دادن لیاقت از خود باعث شدیم خدای متعال امام راحل را به ما بازگرداند اگر لیاقت خود را بیشتر کنیم خدای متعال پیروزی های بزرگتری به ما عنایت خواهد کرد، زمانی ایران قیام کرد امام آمد اگر جهان قیام کند حضرت صاحب(عج) خواهد آمد، باید لیاقت خود را بالا ببریم تا هدیه بزرگتری از خدا دریافت کنیم.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: امیرمومنان(ع) فرمودند، زمانی که پیامبر اسلام آمد جنگ میان حق و باطل جدی شد زمانی که خدا صداقت و درستی ما را دید ذلت و خواری را بر دشمن نازل کرد و پیروزی را برای ما خدا نازل کرد، ملت ایران هم پیروزی انقلاب را هدیه خدایی می داند.

وی تصریح کرد: وزیر امور خارجه امریکا که از جنایتکارترین سران مستکبر جهان است، می گوید رژیم ایران جسورتر از گذشته شده و نفوذ خود را در یمن، سوریه و عراق بیشتر کرده است و اکنون حزب الله در زرادخانه های خود بیش از ۱۰۰ هزار فروند موشک دارد که به سمت متحد ما اسرائیل هدف گرفته است. 

مسلمانان هر روز قوی‌تر و دشمنان شکست‌پذیرتر می‌شوند

امام جمعه قزوین اظهار کرد: پمپئو درست گفته است که بیش از صد هزار موشک را هدف گرفته است اما صد هزار برای خیلی سال پیش است. آقای پمپئو آمار خود را به روز کن چرا که آن زمان فقط حزب الله بود که صد هزار موشک داشت و باید بیشتر حواس خود را جمع کنید و ببینید که امروز موشک های خیلی بیشتری علیه متحد شما و خودتان مهیا است.

وی تصریح کرد: آمادگی مسلمان ها اصلاً قابل قیاس با آن زمانی نیست که شما فکر می کنید و چه بخواهید و چه نخواهید مثل شاه که مزدور و دست نشانده شما بود، باید فرار کنید. شما از سوریه فرار کردید، از عراق اخراج شدید و از یمن هم چیزی جز خواری و شکست نصیبتان نشده است و آینده مسلمانان از وضعیت فعلی قدرتمندتر و آینده شما شکست پذیرتر خواهد بود.

مسئولان مبارزه با فساد و تبعیض را جدی بگیرند

آیت الله عابدینی در ادامه خطاب به مسئولان تأکید کرد: مبارزه با فساد را جدی بگیرید، مبارزه با تبعیض را جدی بگیرید تا مردم ببینند همه با هم هستیم و سفره کسی از دیگری جدا نیست، امید را که وجود دارد به مردم نشان دهید و یأس و ناامیدی را به مردم نشان ندهید که وجود ندارد.

خطیب نماز جمعه قزوین با بیان اینکه یأس و ناامیدی جنود ابلیس است، بیان کرد: ما ناامیدی نداریم، ما مردم خوبی داریم، دانشمندان فرهیخته داریم، دین و ایمان و تدین مردم را داریم، توانمندی های عظیمی به برکت انقلاب، مردم و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی به دست آورده ایم و باید ببینیم کجا بوده ایم و به کجا رسیده ایم و باید این پیشرفت ها را به مردم بازگو کنیم.

وی گفت: نظارت را در زمینه های مختلف مخصوصاً در بازار، اقتصاد و ادارات مختلف بیشتر داشته باشیم و ایجاد اشتغال را جدی بگیریم و اینها تحکیم پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی را به همراه خواهد داشت.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها