مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی یکی از ثمرات وحدت است.
کد خبر: ۹۱۰۱۱۸۵
|
۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر در نشست رسانه‌ای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، که به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان برگزار شده بود، بیان کرد: مبنای وحدت در هر جایی تفاوت داشته، اما قرآن، نبی مکرم اسلام و کعبه واحد که آن را زیارت می‌کنیم، مبنای وحدت بین شیعه و سنی است و در هر چیزی که اختلاف داشته باشیم، احکام حج ما یکی بوده و اینها مبانی عالی وحدت هستند.

وی در رابطه با امکان وحدت نیز خاطرنشان کرد: اگر مبنای مشترک داشته باشیم، امکان وحدت نیز میسر خواهد بود، برخی ادعا می‌کنند که وحدت صرفا یک شعار بوده و نمی‌توان به وحدت رسید، ولی اگر مشترکات را در کنار اختلافات قرار دهیم، خواهیم دید که مشترکات وحدت بسیار بیشتر است.

حجت‌الاسلام فعال‌آذر ادامه داد: تحقق انقلاب اسلامی، یکی از معجزات وحدت بود، اگر تمامی مردم ایران اسلامی با هم متحد نبودند، هیچ انقلابی رخ نمی‌داد و مدیریت جنگ تحمیلی نیز از دیگر معجزات وحدت ملت ایران بود و ایران اسلامی، همانند نگینی در انگشتر خاورمیانه است و لذا وحدت، معجزه می‌آفریند.

وی در رابطه با موانع وحدت یادآور شد: دشمنان اسلام از موانعی هستند که باید به آن توجه داشت که هیچ‌گاه نخواسته‌اند در میان مسلمانان وحدت وجود داشته باشد و نقش علما در این مورد می‌تواند بسیار کارساز باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر بخواهیم خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را بشماریم، قابل قیاس با زمان طاغوت نیست و در چهل سالگی نظام، باید از آن دفاع معقول کرده و در جامعه مخاطب خود، احساس تبعیض را از بین ببریم.

انتهای پیام

ارسال نظرات