خبرهای داغ:
معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان‌غربی از اعزام مددجویان به اردوهای تربیتی و آموزشی یک روزه استانی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۱۱۶۱
|
۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

 بهزاد نیکمرام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: طی ۹ ماهه سال جاری، سه‌هزار و ۲۷۷ مددجو به همت کمیته امداد استان به سفرهای زیارتی اعزام شده‌اند.

وی افزود: این تعداد مددجوی اعزام شده به سفرهای زیارتی شامل دو هزار و ۶۷۰ مددجوی اعزامی به مشهد، ۴۱۰ مددجوی اعزامی به پیاده‌روی اربعین حسینی و ۱۹۷ مددجوی زائر قم و جمکران می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین پنج‌هزار و ۲۴ نفر از دانش‌آموزان، دانشجویان، زنان بازمانده از تحصیل، دختران جامانده از ازدواج، زنان سرپرست خانوار و زنان مطلقه با هزینه نزدیک به ۲۵۵ میلیون تومان به اردوهای تربیتی و آموزشی یک روزه درون استانی اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: در راستای تامین نیازهای سفر این تعداد مددجو به عتبات متبرکه، بیش از ۷۷۰ میلیون تومان هزینه شده که این رقم نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.

نیکمرام با اشاره به کانون‌های فرهنگی و تربیتی یادآور شد: امسال دو کانون فرهنگی و تربیتی در تکاب و بوکان افتتاح شده و هم‌اکنون هشت کانون فعال در استان، آماده ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و تربیتی به مددجویان استان است.

وی تصریح کرد: طی ۹ ماهه سال جاری بیش از شش‌هزار و ۲۱۲ مددجوی آذربایجان‌غربی در کلاس‌های آموزشی و تربیتی شرکت کرده‌اند که نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد رشد داشته است.

معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان‌غربی عنوان کرد: همچنین چهار هزار و ۵۵۴ مددجوی دانش‌آموز و ۷۷۲ مددجوی دانشجو در ۹ ماهه سال جاری از خدمات فرهنگی بهره‌منده شده‌اند.

وی بیان کرد: به‌منظور ارائه خدمات آموزشی در کانون‌های فرهنگی و آموزشی این نهاد در ۹ ماهه امسال، ۳۰۵ میلیون تومان هزینه شده است.

نیکمرام با اشاره به برنامه‌های سه ماه پایانی این حوزه، بیان کرد: برگزاری مسابقات استانی قرآنی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی آشنایی نسل جوان و نوجوان با دستاوردهای چهل ساله انقلاب، اعزام یک‌هزار و ۵۰۰ مددجو به اردوهای زیارتی مشهد مقدس و اعزام ۴۲ مددجو به عتبات عالیات از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های معاونت فرهنگی کمیته امداد آذربایجان‌غربی برای ۳ ماهه پایانی امسال است.

انتهای پیام

ارسال نظرات