خبرهای داغ:
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون، ۲۸۶ نفر زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شده اند.
کد خبر: ۹۱۰۱۰۸۱
|
۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رسول تقی پور گفت: ۲۸۶ نفر زندانی جرائم غیر عمد از ابتدای سال ۹۷ تاکنون، از زندان‌های استان آزاد شده اند.

وی افزود: ۶۱ میلیارد تومان مجموع بدهی زندانیان مالی آزاد شده بود که ۱۲ میلیارد تومان آن با گذشت شکات، ۴۳ میلیارد تومان آن با اعسار به تقسیط، ۵۰۰ میلیون تومان آن با آورده‌ی خانواده‌های زندانیان، سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن با تسهیلات پرداخت شده از سوی ستاد دیه در قالب وام با کارمزد چهار درصد و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان با کمک ویژه‌ی ستاد دیه از سوی خیران تامین شده است.

تقی پور با بیان این‌که در حال حاضر ۵۵۶ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان نگهداری می‌شوند، اظهار کرد: زندانیان جرائم غیرعمد مجرم نیستند و از سوی مرجع قضایی محکومیت قضایی برای این افراد صادر نمی‌شود.

وی تعداد بدهکاران مالی از زندانیان جرائم غیر عمد را ۴۲۷ نفر اعلام کرد و گفت: بدهکاران مالی یا بدهکاران قرارداد‌های عادی شامل افرادی هستند که با صدور چک پشت امضای وعده دار و یا صدور و ارائه‌ی سفته گرفتار زندان شده‌اند.

تقی پور با اشاره آمار زندانیان جرائم غیر عمد استان، افزود: ۷۷ درصد از زندانیان جرائم غیرعمد را زندانیان قرارداد‌های عادی تشکیل می‌دهد، بعد از قرارداد‌های عادی، بیشترین تعداد زندانیان جرائم غیر عمد در زمینه‌ی مهریه و نفقه است، به طوری‌که در حال حاضر ۱۹ درصد از زندانیان شامل این افراد بوده و ۱۰۹ نفر از زندانیان به دلیل مشکل مهریه و نفقه در زندان نگهداری می‌شوند.

وی گفت: با پیگیری‌های ستاد دیه کشور، مصوب شده که هیچ راننده‌ای بدون اخذ بیمه نامه نمی‌تواند رانندگی کند و اگر تمامی رانندگان این قانون را رعایت کنند، بی شک زندانی جرائم غیرعمد ناشی از تصادفات را در زندان‌ها نخواهیم داشت.

تقی پور با بیان این‌که از ابتدای سال جاری، ۱۶۲ نفر از بدهکاران مالی در استان آزاد شده‌اند، اظهار کرد: ۵۷ درصد از آزاد شدگان زندانیان جرائم غیر عمد را بدهکاران مالی تشکیل می‌دهد، طی سال جاری ۱۱۷ نفر زندانی مهریه و نفقه در استان آزاد شدند که ۴۰ درصد از آزادشدگان را تشکیل می‌دهد و همچنین هفت نفر که به دلیل حوادث کارگاهی اعم از صنعتی و ساختمانی، فوت شبه عمد و تصادفات رانندگی زندانی بودند، آزاد شده اند.

مدیر ستاد دیه استان با بیان این‌که تعداد زندانیان جرائم غیر عمد در آذربایجان شرقی در مقایسه با سایر کلانشهر‌ها بسیار کم است، گفت: آذربایجان شرقی از نظر میزان زندانیان جرائم غیر عمد، در رتبه‌ی ۳۰ کشوری قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها