حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین در اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی اظهار داشت: قرآن کریم کتابی است که تمام زوایای مورد نیاز زندگی بشر را پوشش می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۰۱۰۴۳
|
۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر انزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین در اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی اظهار داشت: قرآن کریم کتابی است که تمام زوایای مورد نیاز زندگی بشر را پوشش می‌دهد.

امام جمعه بندر انزلی داستان و قصه‌گویی را یکی از ابزارهای مهم در حوزه تربیت کودکان و نوجوانان دانست و عنوان داشت: اگر ما بتوانیم تعالیم تربیتی را در دوران کودکی به خوبی به نسل جدید منتقل کنیم قطعا در روح آن‌ها نقش خواهد بست.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به اینکه خداوند متعال سرگذشت امت‌های قبل از اسلام را با زبان داستان در قرآن کریم بیان کرده است گفت: مطالعه سرگذشت امت‌های قبل سبب می‌شود تا ما با پند گرفتن از آن‌ها مسیر صحیح زندگی را در پیش بگیریم.

ایشان با اعلام اینکه مطالعه کتب داستانی در زندگی انسان‌ها اثرگذار است خاطرنشان کرد: وارد شدن برخی داستان‌های غربی به فرهنگ ما سبب شده است تا برخی باورهای فرهنگی ما تغییر پیدا کند.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ قصه‌گویی در جامعه امروزی کمرنگ شده است تصریح کرد: قصه‌گویی سبب افزایش علاقه کودکان به مطالعه می‌شود اما این امر امروز مورد غفلت قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه آثار داستانی بسیاری خوبی در حوزه کودک و نوجوان به چاپ رسیده است افزود: جامعه فرهنگ باید به دنبال صادر کردن فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی در قالب داستان باشد.

ایشان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پیشبرد امورات فرهنگی ابراز داشت: افزایش سرانه مطالعه و علاقه‌مند کردن جامعه به کتاب از جمله اموری است که باید با جدیت پیگیری شود.

امام جمعه بندر انزلی با تاکید بر لزوم مطالعه سرگذشت زندگی علمای اسلام خاطرنشان کرد: مطالعه زندگی بزرگان دینی و تاریخی در پیشبرد امورات کشور قطعاً موثر و راهگشا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات