خبرهای داغ:

پوستر جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی در تبریز رونمایی شد

با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرعامل بنیاد فرهنگ،‌ هنر و ادب آذربایجان، اساتید و اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی و جمعی اصحاب فرهنگ و ادب، پوستر این جشنواره در تبریز رونمایی شد.
کد خبر: ۹۱۰۰۹۵۹
|
۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی با موضوعات پیشنهادی برای تحقیق و تدوین مقاله شامل؛ زندگانی،‌ اشعار و اندیشه‌های انسانی،‌ اجتماعی و اخلاقی پروین اعتصامی،‌ نقد و تحلیل اشعار پروین اعتصامی،‌ سرچشمه‌های فکری،‌ دینی،‌ هنری،‌ اجتماعی و اخلاقی پروین اعتصامی،‌ پروین اعتصامی و  شعر معاصر ایران،‌ پروین اعتصامی در فراسوی مرزها، آرمان شهر پروین اعتصامی و پروین اعتصامی و ادبیات جهان برگزار می‌شود.

همچنین در این جشنواره موضوعات پیشنهادی برای فعالیت‌های فرهنگی و خلاقیت‌های ادبی و هنری شامل؛ ترجمه‌ی منظوم شعر پروین اعتصامی به زبان‌های دیگر، سرودن شعر در موضوع پروین اعتصامی، آفرینش متن در موضوع پروین اعتصامی، خوشنویسی یک یا چند شعر از پروین اعتصامی و مصورسازی یک یا چند شعر روایی و تمثیلی از پروین اعتصامی است.

پیشنهاد اجرای زنگ پروین اعتصامی در مدارس و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با پروین اعتصامی به اداره کل آموزش و پرورش استان، پیشنهاد دیوارنویسی اشعار برگزیده از دیوان پروین اعتصامی به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حفظ اشعار پروین اعتصامی توسط دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و مشاعره، برگزاری میزگردهای تلویزیونی در موضوع زندگانی و نقد و تحلیل اشعار و اندیشه‌های پروین اعتصامی و مسابقه خوشنویسی از اشعار پروین اعتصامی از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

علاقمندان می‌توانند مقالات،‌اشعار و آثار هنری خود را حداکثر تا بیستم بهمن‌ماه جاری به نشانی ایمیل جشنواره jashnvarehparvin@gmail.com ارسال نمایند.

تاریخ برگزاری جشنواره بیست و پنجم اسفندماه سال جاری و زمان برگزاری برنامه‌های جنبی جشنواره یاد شده نیز بیستم تا بیست و پنجم اسفندماه جاری است.

جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی توسط انجمن ادبی تبریز با همکاری استانداری آذربایجان‌شرقی، بنیاد فرهنگ،‌هنر و ادب آذربایجان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بنیاد پژوهشی شهریار، اداره کل آموزش و پرورش استان، سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگی، ‌هنری شهرداری تبریز، صدا و سیمای مرکز استان و دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها