خبرهای داغ:
معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین

سرانه مصرف لبنیات در استان،۶۶ کیلوگرم در سال است/استفاده از ظروف مسی ممنوع

یزدی گفت:سرانه مصرف لبنیات در کشور در طول یکسال، ۶۶کیلوگرم است و این در حالی است که سرانه مصرف لبنیات در کشورهای اروپایی ۳۵۰کیلوگرم می‌باشد و سرانه مصرف در استان قزوین، پیروی از آمار کشوری است.
کد خبر: ۹۱۰۰۹۵۱
|
۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ناهید یزدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، بیان کرد: هر ساله بیستم لغایت شی دی ماه بنام پویش ملی تغذیه سالم نامگذاری شده و شعار امسال ما از امروز تغذیه ای سالم برای فردایی با سلامتی می باشد.

وی گفت:۹ ماه دوران بارداری و ۲سال اول عمر نوزاد هزار روز طلایی است که در تکامل نوزاد نقش مهمی دارد و در تمام دنیا این هزار روز طلایی از جایگاه خاصی برخوردار است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد : آغاز شیردهی به نوزاد باید با شیر آغوز باشد زیرا این شیر علاوه بر مواد مغذی برای نوزاد دارای گلبول‌های سفید است که برای رشد نوزاد بسیار حیاتی است و لازم است که اطلاع رسانی دقیقی انجام شود. 

یزدی با اشاره به اهمیت مصرف لبنیات عنوان کرد: لبنیات از موادغذایی ضروری بدن است که منبع غنی از کلسیم، ویتامینD، فسفر، پتاسیم، ویتامینA، منیزیم، B12 و B2 می باشد همچنین مصرف لبنیات از سرطان تخمدان در بانوان پیشگیری می‌کند و در کنترل فشار خون و بهبود گرفتگی عضلات بسیار موثر و مفید است. 

وی با اشاره به سرانه مصرف لبنیات در کشور افزود: سرانه مصرف لبنیات در کشور در طول یکسال، ۶۶کیلوگرم است و این در حالی است که سرانه مصرف لبنیات در کشورهای اروپایی ۳۵۰کیلوگرم می‌باشد و سرانه مصرف در استان قزوین، پیروی از آمار کشوری است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ضمن اشاره به اهمیت مصرف گوشت آبزیان تصریح کرد: گوشت ماهی علاوه بر مواد مهم تغذیه ای دارای میزان قابل توجهی اسید چرب امگا سه بوده که موجب کاهش کلسترول مضر خون می شود و نیز به دلیل دارا بودن پروتئین مرغوب، با دارا بودن ضریب ۹۶ درصد قابلیت هضم، برای تمامی گروه‌های سنی مفید می باشد.

یزدی ادامه داد:افرادی که به طور روزانه بین ۳۰تا۵۰ گرم ماهی مصرف می‌کنند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در آنها بین تا۵۰ درصد کاهش می‌یابد. 

وی همچنین ضمن اشاره به ظروفی که در آنها غذا طبخ می شود اضافه کرد: ظروفی که در آنها غذا طبخ می شود باید دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت باشند و بهترین نوع ظروف جهت طبخ غذا، ظروف شیشه ای است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به باور اشتباه جامعه در استفاده از ظروف مسی یادآور شد: مس خاصیت واکنشی دارد و پخت غذاهای اسیدی در این ظروف خطرناک است و اگر به خوبی قلع‌ اندود شده باشد می‌توان از آن جهت طبخ غذا استفاده کرد.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها