معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: 14 هزار و 845 مددجوی تحت حمایت این نهاد در 9 ماهه سال جاری از کلاسهای آموزش خانواده بهره مند شدند که از این تعداد بیش از شش هزار نفر زن سرپرست خانوار بوده اند.
کد خبر: ۹۱۰۰۹۳۸
|
۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، یوسف زمانی،  با اشاره به اینکه آموزش رفتارهای معنوی و مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها با استفاده از هشت روش آموزشی از مهم‌ترین موضوعات دوره‌های آموزش خانواده است، افزود: علاوه بر زنان سرپرست خانوار، زوج های جوان، طلاب، دانشجویان، دختران و پسران بازمانده از تحصیل و سالمندان نیز از دوره های آموزشی خانواده بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه حدود شش هزار و 500 نفر از شرکت کنندگان در دوره های آموزش خانواده از مناطق محروم و حاشیه شهرهای استان بوده اند، افزود: کارگاه‌های آموزش خانواده باهدف تقویت سبک زندگی اسلامی، ترغیب مددجویان و فرزندان آنان به فراگیری مهارت‌های زندگی و تحکیم بنیان خانوارهای تحت حمایت توسط کمیته امداد آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

زمانی با اعلام اینکه یکی از راهکارهای اساسی این نهاد برای توانمندی مددجویان برگزاری دوره های آموزش‌ فردی و گروهی، طرح فلاح و اردوهای زیارتی و آموزشی است، گفت: چنین کارگاه‌هایی با بهره‌گیری از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود تا سطح فکری و فرهنگی خانوارهای تحت حمایت ارتقا یابد.

وی عنوان کرد: مهارت‌های زندگی، فرزند پروری، آسیب‌های اجتماعی، تحکیم خانواده، هدایت تحصیلی، طلاق و آسیب روانی، موفقیت در کسب و کار، اخلاق اسلامی و آمادگی برای ازدواج ازجمله محورهایی است که در کارگاه‌های آموزشی به مددجویان ارائه شده است.

ارسال نظرات