خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: 24ساعته کانالها و شبکه های مختلف و روزنامه ها مطالب غیرمفید زیاد دارند و باید ده ها مسئله از جمله کتاب خواندن که نیاز جامعه است به خوبی باز شود.
کد خبر: ۹۱۰۰۹۱۴
|
۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز چهارشنبه 26 دی ماه در دیدار با مسئول امور کتاب آستان قدس رضوی اظهار داشت: مسئله کتاب و کتاب خوانی یک معنی عامی دارد و تبلیغات برای کتاب به معنی عامش قابل قبول نیست زیرا هر آنچه کتاب شد مطلوب نیست.

 وی با بیان اینکه سابق تبلیغ می کردند که هر کتاب به یک بار خواندش می ارزد  اشتباه است افزود: کتاب گاهی حکم غذا را دارد و از آن تغذیه می شود و گاهی حکم دوا و گاهی حکم زهر را دارد.

عبادی عنوان داشت: اول باید گفت چه کتابی باید در جامعه تبلیغ شود که کتاب و یا جایگزین کتاب از جمله نرم افزار ، فضای مجازی، تئاتر یا سخنرانی باشد فرقی ندارد هرچه که انسان به نحوی تحت تاثیرش قرار می گیرد.

 وی خاطرنشان کرد: در روایات است که هر کس به سخنی گوش می دهد؛ آن سخن را عبادت می کند اگر آن  منبع الهی دارد عبادت خدا می شود و اگر منبع شیطانی و نفسانی دارد عبادت ابلیس می شود و باید به مخاطبین این مطلب را تفهیم کرد که کتاب به معنی عام مطرح نیست بله باید قداست داشته باشد و کتاب ها از این حیث تقسم بندی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان هم سطح بودن خواننده با کتاب را مسئله دوم مفید بودن مطالعه دانست و افزود: باید مخاطب را به اینکه هر کتابی حتی کتاب خوب باید در سطح استفاده، استفاده کننده باشد آشنا کرد. اگر از سطحش پایین تر یا بالاتر باشد وقتش ضایع می شود و کتاب باید مطابق با سطح سواد و سنی شخص باشد چون هم سطح بودن حداکثر استفاده را موجب می شود.

وی بر رعایت مراتب مطالعه مطالب تأکید و اظهار کرد: باید شخص کتاب های نویسنده ای را بعد از شناسایی رتبه کتاب ها مطالعه کند که مطالعه کتاب ها از کجا شروع و به کجا ختم شود غیر از این فایده ای ندارد همچنانکه سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری مشخص است .

عبادی با بیان اینکه مسئله دیگر اینکه در هر رشته مفیدی باید بهترین کتاب باشد بهترین کتاب یعنی چه و چطور باید تشخیص دهیم که بهترین کتاب است ؟ گفت: دو خصلت باید در نویسنده باشد اول اینکه در هر بحثی باید مهارت کافی، تسلط و تخصص در آن علم داشته باشد که اگر مهارت کافی نداشته باشد آن نوشته ممکن است بعد به مطالعه کننده آسیب بزند و دوم اینکه باید نویسنده تعهد داشته باشد چون اگر تعهد نباشد باز هم ممکن است خیانت کند و مطالبی به خورد مردم دهد که سم باشد.

وی خطاب به مسئولین امور کتاب آستان قدس رضوی گفت: اصل کاری که شما تعقیب می کنید خیلی مهم است و متأسفانه در ایران مسئله مطالعه برابر گزارشات خیلی اندک است و راه هایی که انگیزه مطالعه بیشتر شود توسط رسانه ها بویژه رسانه ملی باید مردم را در تشویق به مطالعه کمک کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: 24 ساعت کانالها و شبکه های مختلف و روزنامه ها مطالب غیرمفید زیاد دارند و باید ده ها مسئله که نیاز جامعه است به خوبی باز شود از جمله کتاب خواندن برای مردم است که کودک در خانه نسبت به کتاب خواندن بصیر باشد .

وی با بیان اینکه امور مفید چون مطالعه کمتر به خورد مردم داده می شود گفت: گاهی در رسانه ها غذاهای مختلف از سنتی و جدید به مردم نشان می دهند و می پزند و گاهی بخور بخور نشان می دهند اما از این مسائل کمتر سخن می گویند که اغرار می کنیم که همه ما مقصر هستیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها