خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین:

پسماند شیمیایی دارویی استان‌‌های همجوار به قزوین منتقل نمی‌‌شود

معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه 6 استان پسماند دارویی شیمیایی خود را به استان قزوین منتقل می‌‌کردند، گفت: این استان‌‌ها تنها تا پایان سال جاری می‌‌توانند پسماند خود را به استان قزوین منتقل کنند و این فرصت تمدید نخواهد شد
کد خبر: ۹۱۰۰۸۹۳
|
۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزای بسیج در قزوین،علی فرخزاد در جلسه کارگروه پسماند استان بیان داشت: هر استان در کشور محل دفع پسماند خاصی می باشد به طور مثال از استان قزوین نیز پسماندهای الکترونیکی به یکی از استانهای همجوار منتقل می شود و پسماندهای دارویی شیمیایی 6 استان نیز به قزوین منتقل می شود اما با این وجود به این استانها فقط تا پایان سال که زیرساخت ساماندهی این پسماندها را فراهم کنند اجازه ورود به استان را داده ایم.
وی خاطر نشان کرد: لازم است مجموعه دیگری موازی با شرکت فعلی برای ساماندهی پسماندهای صنعتی، عفونی و پزشکی فعالیت کند تا ضمن ایجاد رقابت ، اگر شرکت فعلی تعطیل شد ، در خصوص ساماندهی پسماندها در استان با مشکل مواجه نشویم. .
معاون عمرانی استاندار افزود: هم اکنون نظارت عالیه برروند کار شرکت کاسپین سبز توسط دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل محیط زیست انجام می گیرد، که نیاز است این کنترلها مضاعف شده ، بازدیدهای مستمر و تصادفی و همچنین پایش از طریق دوربین های مداربسته همچون گذشته صورت گیرد تا سلامتی مردم به مخاطره نیفتد. .
فرخزاد بیان کرد: سایت محمد آباد فضای مناسبی برای بازیافت و دفن زباله است اما نواقص هم دارد وتکمیل آن نیازمند سرمایه‌‌گذاری و نیروهای متخصص است و از همین رو با توجه به ظرفیت های شهردار ی مدیریت پسماند عادی این سایت به شهرداری منتقل شد.
وی تصریح کرد: بر نحوه نظارت و کنترل جمع آوری پسماندها تاکید جدی داریم و باید شرکتهای بخش خصوصی درجمع آوری زباله های ببمارستانی تعهد کاری داشته باشند تا اهمالی صورت نگیرد، همچنین با تمام شرکت های غیرمجاز که اقدام به جمع آوری و تفکیک پسماندها در سطح استان می کنندبرخورد خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار گفت: در خصوص نخاله‌‌های ساختمانی اختلاف آمار وجود دارد که باید مجدد بازنگری و بروز رسانی شود شود چراکه تمام تصمیم گیری ها بر اساس این آمار انجام می‌‌شود..
فرخ زاد خاطرنشان کرد: تعداد خانه‌‌هایی که به طور جذبی فاضلاب را دفع می‌‌کنند زیاد نیست و باید با نصب GPS و تمهیدات دیگر کنترل برماشینهای حمل فاضلابهای خانگی صورت گیرد.
وی در پایان خواستار شد تا در نرخ گذاری پسماندهای شهری و روستایی با نگاه کارشناسی، تجدید نظر شود.
1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار