رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش شهر تهران گفت: این وزارتخانه، ۲۹۰۰ فضای آموزشی از محل شهرهای جدید طلب دارد.
کد خبر: ۹۱۰۰۸۳۳
|
۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای آموزش‌ و پرورش شهر تهران، به ریاست محسنی بندپی استاندار تهران و با حضور مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا، فرهادی و شهریور فرمانداران شهرستان‌های تهران و شمیرانات، اولاد قباد نماینده مجلس و از اعضای شورای آموزش و پرورش در محل سالن جلسات اداره آموزش‌ و پرورش شهر تهران برگزار شد.

زینی‌وند در این جلسه با اشاره به اینکه امسال و با تأکید رئیس‌جمهور، در ایجاد فضاهای آموزشی، ۲۷درصد رشد در راستای ماده ۱۸ قانون داشته‌ایم، اظهار کرد: فضاهای آموزشی مسکن مهر منطقه ۲۲ تهران مشکلات جدی دارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی افزود: ماده ۱۸قانون و تبصره‌های ذیل آن، تمام شهرک‌ها و شهرهای مسکونی را ملزم به تأمین واحدهای آموزشی کرده و تمام شهرک سازان و انبوه‌سازان اساساً باید در این راستا اقدام کنند.

 وی اضافه کرد: ۴ تبصره ذیل ماده ۱۸ قانون در سال ۸۶ و با درخواست دولت وقت، توسط مجلس حذف شد و اکنون با تأکید رئیس‌جمهور، انتظار از نمایندگان مجلس این است که با بازگرداندن این تبصره‌ها، ماده مذکور را احیا کنند.

زینی‌وند تصریح کرد: این وزارتخانه، ۲۹۰۰ فضای آموزشی از محل شهرهای جدید طلب دارد که نیاز حیاتی حوزه آموزش‌ و پرورش در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: امسال و با تأکید رئیس‌جمهور، در ایجاد فضاهای آموزشی، ۲۷ درصد رشد در راستای ماده ۱۸ قانون داشته‌ایم و بیشترین شیب این رشد در استان تهران و به‌خصوص در شهرستان پردیس اتفاق افتاده است.

 معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان خواستار پیگیری جدی در حوزه فضاهای آموزشی، شهرک‌های مسکن مهر منطقه ۲۲ تهران شد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید
ارسال نظرات