خبرهای داغ:
گروه جهادی شهید فایده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار می کند

اردوی جهادی پزشکی در 10 روستا‌ی خراسان جنوبی

مسئول گروه جهادی شهید فایده دانشگاه آزاد بیرجند از برگزاری اردوی جهادی پزشکی در بهمن خبر داد و گفت: در این اردو با خدمات پزشکی و پرستاری به ۱۰ روستای شناسایی شده، سرکشی می‌کنیم.
کد خبر: ۹۱۰۰۷۹۶
|
۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمدرضا سبزه کار، مسئول گروه جهادی شهید فایده دانشگاه آزاد بیرجند از برگزاری اردوی جهادی پزشکی در روستا‌های استان در بهمن خبر داد و گفت: در این اردو در ۱۰ روستا حضور می‌یابیم و در ابتدا تیم پزشکی عمومی را برای شناسایی بیماری‌ها و نیاز‌های درمانی منطقه، می‌بریم.

 

سبزه کار با بیان اینکه فعالیت گروه جهادی شهید فایده طی یک سال متغیر است، گفت: با اینکه دانشگاه آزاد بیرجند ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی ندارد، سال گذشته ما اردوی دندانپزشکی در روستای اکبرآباد داشتیم که برای حدود ۶۰۰ نفر کار دندان انجام شد.

 

مسئول گروه جهادی شهید فایده ادامه داد: تابستان سال گذشته نیز اردو‌های فرهنگی و اشتغالزایی برگزار کردیم که بسیار مورد استقبال مردم روستا‌ها قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه مشاوره‌های بالینی و آموزش‌های بهداشت زنان در روستا‌ها با استقبال زیادی مواجه شد، گفت: منطقه تخته جان مستعد اقدامات آموزشی و فرهنگی بود و به همین دلیل برنامه‌های ما مورد استقبال قرار گرفت.

 

سبزه کار ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت‌های جهادی ما این بود که مناطقی که نیاز به اقدامات عمرانی داشتند، شناسایی و به ارگان‌های مربوط معرفی می‌کردیم.

 

مسئول گروه جهادی شهید فایده با بیان اینکه امسال هم بنا بود به روستای تخته جان برویم، افزود:، اما تصمیم گرفتیم که مناطق دیگر استان را به لحاظ نیاز‌های پزشکی رصد کنیم و برای بهمن تصمیم داریم ۱۰ روستا با جمعیت متغیر بین ۲۹۰ نفر تا ۲۶ نفر را تحت پوشش قرار دهیم.

 

وی بیان کرد: در حوزه پرستاری هم نسبت به گذشته بیشتر پیگیری می‌کنیم و کلاس‌های عمومی با همکاری دانشجو‌های پرستاری برای اهالی روستا‌ها برگزار می‌کنیم و همپنطور برنامه‌های لازم برای غربالگری قندخون و فشارخون و مشاوره پزشکی هم با قوت بیشتر پیگیری خواهیم کرد.

 

سبزه کار با اشاره به فعالیت‌های این گروه جهادی در حوزه اشتغال زایی گفت: اقدامات ما به اینگونه است که دوره‌های عمومی برای همه اهالی برگزار می‌کنیم و دوره‌های تخصصی‌تر برای کسانی که استعداد بیشتری در یک مهارت خاص نشان می‌دهند، برگزار می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: ما مناطق، نیاز‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی آن را شناسایی می‌کنیم و پس از آن برای برگزاری دوره‌های آموزشی اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

 انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها