فرمانده مرکز بهداری رزمی جنوب شرق کشور گفت: راه اندازی 49 بیمارستان صحرایی و اعزام 350 تیم درمانی تک تخصصی یک روزه در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان از دستاوردهای نظام در طول چهل سال انقلاب اسلامی بوده است.
کد خبر: ۹۱۰۰۷۸۴
|
۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

سرهنگ پاسدار غلامعلی کفاش، فرمانده مرکز بهداری رزمی جنوب شرق کشور در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: در حوزه بهداشت و درمان از ابتدای انقلاب اسلامی بهداشت و درمان سپاه در سیستان و بلوچستان یک درمانگاه در حاشیه شهر زاهدان داشت، این درمانگاه به کلینیک ارتقاء یافت و در ادامه پیشرفت به پلی کلینیک ارتقاء و استارت بیمارستان حضرت نبی اکرم(ص) از سال ۷۲ آغاز و سال ۷۴ این بیمارستان با ۳۰ تخت فعال شد.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی ۶۶ تخت اضافه و بخش‌های رادیو لوژی،‌آی سی یو، سی سی یو، عمل، اورژانس زنان، اورژانس مردان، بستری مردان، بستری زنان، دندانپزشکی، آرمایشگاه، داروخانه احداث شده است که درهر ماه ۷۴۰ زایمان در این بیمارستان انجام می‌شود.

سرهنگ کفاش ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی بخش‌های تصویر برداری رادیولوژی، تراکم استخوان، سنو گرافی و ... با متد روز و کیفیت بالا و قابلیت آنژیوگرافی به مردم ارائه می‌شود.

این مسئول کمبود دستگاه ام ار‌ای را از مشکلات این بیمارستان برشمرد و تصریح کرد: در آستانه چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دستگاه ام ار‌ای خریداری شده که در فاز اول توسعه بیمارستان استارت می‌خورد و تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۹۶ به 176 تخت ارتقاء پیدا خواهد کرد و بخش‌های جدیدبا امکانات بروز و بین المللی  رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی، آزمایشگاه  داروخانه، درمانگاه تخصصی، دندانپزشکی، است که از سال 95 آغاز و تا اوایل سال 98 افتتاح خواهد شد. 

معاون بهداری قرارگاه قدس جنوب شرق با بیان اینکه طرح‌های محرومیت زدایی در دستور کار نیروی زمینی سپاه قرار دارد، اظهار کرد: یکی از این طرح ها، بیمارستان‌های صحرایی(سیار) است که از سال ۸۸ با هدف کاهش آلام مردم در مناطق مختلف محروم و دور افتاده اجرایی شده است.

کفاش در ادامه به تنها سی تی اسکن سیار کشور که متعلق به نیروی زمینی سپاه است اشاره کرد و افزود: از این دستگاه پزشکی در برپایی بیمارستان‌ها بهره گیری موثری در تشخیص درد و معالجه بیماران انجام شده، همچنین قرار است دستگاه «ام آر آی» سیار هم در ماه‌های آینده در چرخه بیمارستان‌های صحرایی نیروی زمینی سپاه اضافه و خدمات بهتری به بیماران ارائه شود.
 
این مسئول بیان کرد: بخشی از خدمات در قالب بیمارستان صحرایی و مردم یاری با کیفیت ارائه خدمات به بیماران در قالب ۴۹ بیمارستان سیار صحرایی و اعزام ۳۵۰ تیم درمانی تک تخصصی یک روزه در مناطق محروم ارائه خدمت شده است، که تعداد دو میلیون نفر از خدمات رایگان از تیم درمانی تک تخصصی یک روزه درحوزه جنوب شرق بهره‌مند شده اند.

سرهنگ کفاش اظهار داشت: در این ۴۹ بیمارستان صحرایی بالغ بر ۱۶ هزار عمل جراحی بزرگ انجام، هزار و ششصد نفر برای ادامه طول درمان به بیمارستان‌های ثابت نیروی زمینی سپاه به ویژه در بیمارستان های نبی اکرم(ص) زاهدان، امام حسین(ع) مشهد، شهید صدوقی اصفهان، فاطمه الزهرا کرمان و شهید محلاتی تبریز به صورت رایگان برای عمل جراحی اعزام شده اند که عمل جراحی آن‌ها رایگان صورت گرفته است، توزیع ۳۷ هزار عینک طبی در بین نیارمندان در بیمارستان‌های صحرایی که عمدتا دانش آموز و افراد سالخورده بودند ارائه شده تا مشکلی در بینایی نداشته باشند را از دیگر اقدامات سپاه در راستای حل مشکلات محرومین در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی برشمرد.
ارسال نظرات