خبرهای داغ:
معاون فنی و عمرانی شهردار قم گفت: مسائل و مشخصات مترو کاملا روشن است و تلاش بر این است که با حداقل امکانات کار را آماده کنیم، اما در حوزه مترو سیستم و تجهیزات نقطه روشنی وجود ندارد که اگر روشن شود پیش‌بینی زمان افتتاح ممکن خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۰۰۷۳۹
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰

پیش‌بینی زمان افتتاح فاز اول مترو با شرایط فعلی اقتصاد امکان‌پذیر نیست
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علیرضا قاری قرآن در برنامه گفت: وگوی ویژه خبری استان قم با بیان اینکه در قالب خط اول مترو به طول ۱۴ کیلومتر ۱۴ ایستگاه از قلعه کامکار تا جمکران در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این پروژه در دو فاز شامل ۵ ٫ ۲ کیلومتر تا میدان شهید مطهری و مابقی در فاز دوم تا جمکران پیش‌بینی شده که در حال حاضر کارگاه عمرانی برای تکمیل فاز یک فعال است.

وی با بیان اینکه حفاری تونل پروژه تکمیل شده است، افزود: از اواسط سال گذشته با توجه به موافقت‌هایی که با پیمانکار انجام شد و مصوبات شورای عالی فنی توانستیم برنامه منسجمی را برنامه‌ریزی کنیم تا در افق ۱ ٫ ۵ ساله تا پایان سال ۹۷ پروژه را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.
معاون فنی و عمرانی شهردار قم ادامه داد: البته تا اوایل امسال همین وضعیت جلو رفت و در این تلاطم‌ها و تحولات ارزی و قیمت کار‌ها سرعت پروژه کند شد؛ هرچند قاعدتا این مباحث مربوط به خرید تجهیزات خصوصا در بخش ناوگان و مترو سیستم به کشور‌های خارجی وابسته است قاعدتا تاخیر‌هایی ایجاد می‌شد.
وی با اشاره به وعده‌هایی که در خصوص افتتاح مترو در سال ۹۸ داده شده است، اذعان کرد: مسائل و مشخصات مترو کاملا روشن است و تلاش بر این است که با حداقل امکانات کار را آماده کنیم، اما در حوزه مترو سیستم و تجهیزات نقطه روشنی وجود ندارد که اگر روشن شود پیش‌بینی زمان افتتاح ممکن خواهد بود.
قاری قرآن خاطرنشان کرد: اینکه بتوانیم تاریخ برای تامین تجهیزات مترو مطرح کنیم امکان ندارد شاید از نظر ساختمانی افتتاح مترو در سال ۹۸ امکان‌پذیر باشد، اما در حوزه مترو سیستم هیچ نقطه روشن قابل پیش‌بینی وجود ندارد؛ وعده‌هایی هم که ما داده‌ایم در اوایل سال و سال گذشته بوده در حالی که امروز شرایط به شدت تغییر کرده است.
ارسال نظرات