یادداشت / معاون سایسی سپاه ثارالله کرمان
لزوم شناخت و تبیین دستآورد‌های انقلاب اسلامی ایران در آستانه ۴۰ سالگی مبتنی بر اندیشه‌های امامین انقلاب؛
کد خبر: ۹۱۰۰۷۱۱
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
به گزارش خبرگزرای بسیج از کرمان؛احمد قربانی معاون ساسی سپاه ثارالله کرمان طی یادداشتی با موضوع چهل سالگی انقلاب آورده است:
انقلاب اسلامی موجودی زنده و متکی به حیات طیبه است که اکنون در آستانه چهل سالگی و بلوغ دوم قرار گرفته است. خداوند متعال در آیه ۱۵ سوره مبارکه احقاف به رشد و تکامل عقلانیت در چهل سالگی تأکید فرمود: ه است «وابلغ اربعین سنّه» و زیباتر آنکه بعثت و انقلاب نبوی نیز پس از عبور از چهل سالگی بوده است. در اندیشه امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، انقلاب اسلامی بسان موجود زنده و پیش رونده است که مرحله به مرحله تحوّل و بالنده می‌شود. ایشان در این زمینه می‌فرمایند: «انقلاب یک موجود زنده است که تولد دارد، رشد دارد، قوام دارد و عمر طولانی دارد در صورتی که؛ و بیماری دارد، مرگ دارد، نابودی دارد و... مثل هر موجود زنده دیگری. انقلاب، چون موجود زنده است. پس افزایش دارد، رشد دارد، قوام یافتگی و کمال یافتگی برای آن وجود دارد».
در این دوران فشار‌ها و هجمه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نظامی به اعلا درجه می‌رسند و در مقابل شگفتی ساز‌هایی از جنس اربعین و حضور پرشورتر و ایام اللهی میوه‌های این درخت، یعنی جوانان و حججی‌های مؤمن و انقلابی برای پاسداری از درخت تناور انقلاب پرشورتر می‌شود.
اگر بخواهیم دستآورد‌های عظیم انقلاب اسلامی را در این ۴۰ ساله از عمر با برکت انقلاب اسلامی بررسی و معرفی نمائیم بی شک مثنوی بزرگ و پرباری است که بیان آن در این کلام مجمل و کوتاه ممکن نیست؛ امّا با یک نگاه شگرف و واقع بینانه می‌توان دریافت که بزرگترین دستآورد انقلاب شکوهمند اسلامی باز شدن دریچه نور و امید در دل ملّت مسلمان ایران و به تبع آن همه مسلمانان جهان و باورمندی مستضعفان برای ایستادگی در مقابل ابر قدرت‌ها بود. چرا که انقلاب اسلامی ایران، خروش مردم مستضعف بود که سال‌های سال نظام سلطه و شاهنشاهی عزّت و کرامت آن‌ها را لگد مال کرده بود؛ بنابراین بزرگترین دستآورد انقلاب اسلامی، دستآورد معنوی بود که تحول روحی بزرگی را در کشور ایران ایجاد کرد و اینک بعد از گذشت چهل سال از عمر بابرکت این ثمره الهی در پرتو این تحول روحی و معنوی است که ملّت بزرگ ایران توانسته است در همه زمینه‌ها و عرصه‌ها پلّه‌های ترقی و پیشرفت را یکی پس از دیگری به خوبی و البته با تحمل رنج‌ها و ناملایمات و دشمنی‌ها و سختی‌های فراوان پشت سر بگذارد و اکنون در اوج عزّت و اقتدار و شکوه ایستادگی در میان دوست و دشمن قد علم کند و در تمامی عرصه‌ها حرف برای گفتن داشته باشد لذا در این برهه و مقطع حساس شناخت و تبیین دستآورد‌های انقلاب اسلامی برای نسل‌های بعد از انقلاب و آن‌هایی که شرایط ظلمانی و تاریک قبل از انقلاب را درک نکرده اند امری لازم، ضروری و انکار ناپذیر است. امروز کودک سال ۱۳۵۷ انقلاب دیگر تبدیل به ابر مرد رشید و سرو قامتی شده است که همه دشمنان از خروش آن به لرزه و وحشت افتاده و تمام دوستان به وجود او افتخار می‌کنند. عزّت و کرامت انسان دستآورد الهی و معنوی انقلاب شکوهمند اسلامی است که در دوران سیاه و خفقان طاغوت جای خود را به ذلّت و خواری داده بود و امام عزیز و بزرگوار و معمار کبیر انقلاب اسلامی با دم مسیحیایی خود بار دیگر روح عزّت و کرامت را در کالبد بی جان وطن دمید و امروز هنوز نسیم دل انگیز و روحانی نفس مسیحیایی آن راحل عظیم الشأن از حلقوم گرم و مبارک خلف صالحش رهبر عزیز انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بر جان کشور ایران و ملّت عزیز آن جاری می‌گردد. اما نباید فراموش کرد در مسیر حرکت پرشتاب قطار انقلاب در ایستگاه چهلم موانع و مشکلاتی نیز وجود دارد که گاهی باعث کند شدن حرکت آن می‌شود، اما دشمنانی که چشم دیدن پیشرفت، عزّت و سربلندی انقلاب و ایران اسلامی و ملّت بزرگ آن را ندارند چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور تمام توان خود را به کاربسته اند تا مانع پیشرفت و حتی توقف حرکت و روند رو به رشد انقلاب شوند.
ذکر این نکته ضروری است که دشمن خارجی هیچ گاه دست از دشمنی با ملّت بزرگ ایران که منافع دشمنان را به چالش کشیده است و دست آن‌ها را از این سرزمین کوتاه کرده است برنمی دارد، اما مانع و سدّ بزرگ در راه اعتلای انقلاب و حرکت آن وجود دشمنان داخلی که در شکل منافق به نظام مقدس جمهوری اسلامی برآمده و شعار مذاکره با شیطان بزرگ (آمریکا) را سر می‌دهد و راه حلّ تمام مشکلات کشور و برون رفت از تنگنا‌های موجود را در دوستی و مذاکره با دشمنان قسم خورده انقلاب می‌دانند. امروز اگر برخی افراد کمی بصیرت داشتند و تز به اصطلاح روشنفکری آن‌ها مسیر دشمنی استکبار با ملّت بزرگ ایران را هموار نمی‌کرد چه بسا انقلاب ما حرکت خود را با شتابی مضاعف پیش می‌برد. اینک مسئولین ما در معرض امتحان بزرگی قرار گرفته اند. امتحان ولایتمداری و خدمت به، ولی نعمتان این نظام که همان مردم بزرگوار ما هستند. مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی در این مقطع حسّاس باید کمی تفکر و اندیشه کنند که در راه به ثمر نشستن انقلاب چه خون‌هایی نثار گردیده و چه خون دل‌هایی خورده ایم. نگاه به درون و برگرفتن نگاه از خارج کشور و اتکاء به قدرت عظیم ارکان اقتدار نظام اسلامی در پرتو منویات، ولی فقیه و رهبر مقتدر جامعه اسلامی تنها راه قدر شناسی از نعمت انقلاب در آستانه ۴۰ سالگی و غلبه بر موانع و مشکلات پیش رو خواهد بود.
ارسال نظرات