عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دل بستن به برجام و دستاوردهای آن را یک خیال واهی دانست و گفت: آنچه می‌تواند ما را نجات دهد، اتکا به توان داخلی خودمان است.
کد خبر: ۹۱۰۰۷۰۷
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص برجام با اشاره به اینکه نمایندگان در مجلس شورای اسلامی برجام را تصویب نکردند گفت: برجام یک توافقنامه بین‌المللی است که بین ایران و کشورهای آمریکا و ... بسته شد. طبق قانون اساسی باید عیناً متن این توافق و ترجمه آن به مجلس می‌آمد و به تصویب می‌رسید.

کریمی با اشاره به اینکه متن برجام کامل در اختیار مجلس قرار نگرفت، عنوان کرد: متن را کنار گذاشتند و گفتند که بخش‌های زیادی از برجام محرمانه است و در اختیار نمایندگان قرار نمی‌دهیم و ندادند.

وی ادامه داد: آنچه در مجلس تصویب شد، طرح و قانونی بود به‌عنوان قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، ماده‌واحده‌ای دادند که دولت بر اساس آن و در قابل ۸ بند، بتواند برجام را در چارچوب مصوبات شورای امنیت ملی اجرا کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بنابراین برجام در مجلس تصویب نشده و آنچه تصویب شد این چارچوب بود که از خساراتی که محتمل بود جلوگیری شود.

برجام به یک جنازه متعفن تبدیل‌شده است

وی افزود: گذشت زمان بعد از ۳ سال اثبات کرد که حرف افرادی که از برجام انتقاد می‌کردند، حق بود.

کریمی درباره خسارات برجام گفت: گذشت زمان اثبات کرد که برجام نه‌تنها نفعی نداشت بلکه خسارات زیادی به ما زد و همه به اینکه برجام به یک جنازه متعفن تبدیل‌شده و زمین افتاده اذعان دارند و تنها کسی را می‌خواهد که همت کند و این جنازه را خاک کند.

وی بیان کرد: برجام هیچ خاصیتی برای ما نداشت و آنچه امروز به برجام ارجاع داده می‌شود ازجمله FATF  و... نیز مشمول همین قاعده هستند، ما باید از برجام عبرت بگیریم.

راه نجات کشور مقاومت و اتکا به توانمندی داخلی است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به اینکه عده‌ای برجام را راه‌حل مشکلات می‌دانستند اظهار کرد: عده‌ای اعتقاددارند که مشکلات کشور با مذاکره و با چاشنی سازش، قابل‌حل است در حالی که ۴ دهه تجربه در جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که آنچه راه نجات ماست و ما را به پیروزی می‌رساند و حتی در امور مادی و در پیشرفت ما مؤثر است، مقاومت و اتکا به توانمندی داخلی و کسب اقتدار است.

وی افزود: امروز اگر کسی جرئت نمی‌کند که به کشور ما حمله کند، به خاطر اقتدار ماست و به خاطر همین توان موشکی است.

برجام ترمزی بود برای پیشرفت کشور

کریمی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور فرانسه گفت که پرتاب موشک به فضا مخالف قطعنامه ۲۰۳۱ است، گفت: پرتاب موشک به فضا یک کار علمی است و  این واکنش‌ها نشان می‌دهد که دشمنان می‌خواهند جلوی پیشرفت کشور را سد کنند. بنابراین  برجام ترمزی بود برای پیشرفت کشور و نظام و در ازای آن برای کشور هم هیچ دستاوردی نداشت.

وی در این باره تصریح کرد: دو سال با وجود امریکا به برجام پایبند بودیم که هیچ نتیجه ای برای ما نداشت و زمانی که آمریکا از برجام خارج شد و نزدیک به ۸-۹ ماه هست که به اروپا دل بستیم و آنها هم چیزی به ما ندادند و نخواهند داد.

مأموریت اروپا در برجام وقت‌کشی است

این نماینده مجلس درباره عملکرد اروپا در برجام بیان کرد: مأموریت اروپا در برجام وقت‌کشی است، که ما را متوقف کنند و نهایتاً هم چیزی به ما نمی‌دهند.

دل بستن به برجام و دستاوردهای آن یک خیال واهی است

وی دل بستن به برجام و دستاوردهای آن را یک خیال واهی دانست و افزود: آنچه می‌تواند ما را نجات دهد، اتکا به توان داخلی خودمان است. در حالی که مقام معظم رهبری در سال ۹۴ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند اما دولت در این سال‌ها هیچ اقدامی برای مقاوم‌سازی اقتصاد کشور نکرده است.

کریمی مجدداً تأکید کرد که رویکرد اتکا به توانمندی‌های داخلی است که می‌تواند ما را از این وضعیت بحرانی نجات دهد.

منبع: دانا
ارسال نظرات