نشست هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات شهرستان عسلویه به همت سپاه خاتم الانبیاءالانبیاء(ص) برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۰۶۶۲
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
برگزاری نشست هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات شهرستان عسلویهبه گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، نشست هم اندیشی ائمه جمعه وجماعات شهرستان عسلویه ظهر امروز درسالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاتم الانبیاء شهرستان عسلویه برگزار شد.

این نشست به همت دفتر نمایندگی، ولی فقیه درسپاه عسلویه با حضور حجت الاسلام دشتی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه درسپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با حضورائمه جمعه وجماعت شیعه وسنی شهرستان عسلویه برگزار شد.

حجت الاسلام دشتی دراین نشست درسخنانی اظهار داشت: درآستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم این انقلاب نقطه عطفی درجهان شد و حکومت اسلامی برگ زرین ودرخشانی درجامعه جهانی ایجاد کرد که دین می‌تواند حکومت کند انقلاب ما یک پیام جدید به دنیا عرضه کرد که دین می‌تواند انقلاب کند و نماد حکومتی داشته باشد و پرچم عدالت به دست بگیرد.

وی افزود: دشمن به دنبال این است که اذهان مردم به ویژه قشر تحصیل کرده مشوش کند وبگوید که نظام اسلامی کارآمد نیست و به دنبال طرح شبهات باشد و به تبع آن بحث جدایی دین از سیاست مطرح کنند که از ابتدای این استقرار، این نظام اسلامی دشمنان جلوی آن ایستاده اند و این نظام با هر عیب وایرادی استقرار پیدا کرده اگر خدایی نکرده این نظام برود، جایگزینی برای آن نیست.

وی افزود: مهمترین موفقیت ما دراین نظام این بود که یک طاغوت را کنار زدیم و این بالاترین توفیق است و قوانین حکومت اسلامی حاکم است ودرحال حال اجراست شاید دراجرا مشکلاتی داشته باشیم.

ححت الاسلام دشتی افزود: تربیت اجتماع مهم است که امروز دست ما روحانیون است و روحانیت برای محقق نمودن تربیت اجتماعی به الزاماتی نیاز دارد و یکی از این الزامات افزایش سطح علمی است و دانش ما باید به حدی باشد که جوابگوی سوالات اجتماعی مردم باشیم، چون شبهه افکنی‌ها زیاد شده و ما باید جواب قانع کننده برای شبهات داشته باشیم.

وی الزام دیگر روحانیت را خودسازی معنوی دانست وافزود: روحانی معصوم نیست ودرجامعه درکنار مردم زندگی می‌کند و ممکن است دچار لغزش یا خطا شود، چون او تبلیغ دین می‌کند اگر خطا واشتباه او افشا شود ضربه‌ای سنگین به دین می‌خورد.

وی به برخی مشکلات جامعه اشاره کرد وافزود: بدعت‌ها افزایش پیدا کرده بعضی برای جذب مرید نو آوری می‌کنند و با فهم خود ازقرآن منشاء مشکلات دینی می‌شوند و دربرابر سنت‌های اسلامی می‌ایستند یا همین عرفان‌های کاذب و نوظهور هم نمونه دیگری از این بدعت هاست.

نماینده، ولی فقیه درسپاه استان بوشهر دسته بندی‌های سیاسی اجتماعی را یکی دیگر از مشکلات اجتماعی امروز جامعه دانست وافزود: روحانیون برای مردم نقش پدری دارند و همه فرزندان ما هستند و ما وظیفه هدایت آن‌ها را برعهده داریم و در بعضی مواقع بحث قدرت ونزدیک شدن به قدرت باعث نشود در گروهی قرار گیریم و این باعث می‌شود تاثیر گذار نباشیم وقدرت تاثیر گذاری خودرا ازدست بدهیم.
ارسال نظرات