خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: هرچه مسؤولان و دولتمردان به قم توجه کنند باز هم پاسخگوی این حجم از خدمت نخواهد بود؛ بنابراین قم از دولت طلبکار است نه بدهکار.
کد خبر: ۹۱۰۰۶۳۵
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
قم از دولت طلبکار است نه بدهکار/نفوذی‌ها می‌خواهند چهره قم را تغییر دهند

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار استاندار جدید قم، با اشاره به موقعیت و جایگاه ویژه و ممتاز قم تصریح کرد: قم ام القرای جهان تشیع، بارگاه حضرت معصومه (س)، مرکز بزرگترین حوزه علمیه دنیای اسلام، پایگاه فقاهت و مرجعیت و خاستگاه انقلاب اسلامی است و با دیگر شهر‌ها تفاوت فراوانی دارد.

وی تاکید کرد: قم سالیانه میزبان میلیون‌ها زائر از داخل و خارج کشور است، وجود بارگاه نورانی کریمه اهل بیت (س)، مسجد مقدس جمکران، صد‌ها مرکز علمی، فرهنگی و پژوهشی و نیز حضور هزاران طلبه در این شهر، جایگاه ممتاز و منحصر به‌فردی به قم بخشیده است.

این مرجع تقلید خواستار توجه ویژه مسؤولان و دولتمردان به استان قم شد و یادآور شد: حوزه علمیه و مرجعیت با وجوهات مردمی نیاز‌های نظام و دولت اسلامی را در بخش‌های مختلف از جمله ائمه جمعه، عقیدتی سیاسی، قضات و دیگر عرصه‌ها تامین می‌کنند و این خدمت رسانی با پول دولت نیست.

وی تاکید کرد: هرچه مسؤولان و دولتمردان به قم توجه کنند باز هم پاسخگوی این حجم از خدمت نخواهد بود؛ بنابراین قم از دولت طلبکار است نه بدهکار.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز کرد: قم باید از جمیع جهات شهری آبرومند و نمونه باشد، در زمان رژیم طاغوت قم شهری مورد غضب بود و متاسفانه الان نیز شهری مظلوم و محروم است و آن گونه که شایسته است به این شهر و استان توجه نمی‌شود.

وی در ادامه توصیه‌هایی خطاب به استاندار جدید قم ارائه کرد و گفت: قم شهری دینی و فرهنگی است و مظاهر غیر مذهبی نباید در آن وجود داشته باشد، باید در این خصوص حساسیت‌های موجود را درک کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هرگونه خدمت در شهر مقدس قم ذخیره یوم المعاد خواهد بود، خطاب به استاندار جدید گفت: قدر توفیقی که نصیبتان شده است را بدانید و با تمام وجود به قم و شهروندان خدمت کنید.

وی خواستار تشکیل اتاق فکری از سوی استاندار قم به منظور بررسی کاستی‌ها و رفع آسیب‌های استان شد و تاکید کرد: در انجام پروژه‌ها و طرح‌ها اصل مهم اولویت بندی را مد نظر داشته باشید.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر لزوم تسریع در روند احداث فرودگاه قم تاکید و تصریح کرد: احداث فرودگاه روند عمران و آبادانی قم را سرعت می‌بخشد و در این خصوص نیز باید پیگیری‌ها و اقدامات لازم از سوی استانداری صورت گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود هشدار داد: گروهی نفوذی می‌خواهند وضع و چهره قم را تغییر دهند، این‌ها از این طریق می‌خواهند به نظام اسلامی آسیب برسانند؛ در این خصوص نیز باید هوشیار بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها