با نوی کارآفرین بهشهر من می توانم را معنا بخشید؛
قلیپور گفت: این که کار پیدا نمی شود دروغ است، کار به فراوانی وجود دارد، فقط باید خواست و خجالت را کنار گذاشت و با اراده محکم وارد شد، کار کردن ایراد نیست، مایه خجالت نیست، مایه افتخار است، من به دستان خودم افتخار می کنم، تولید محصول سالم افتخار من است.
کد خبر: ۹۱۰۰۵۹۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بانوی کارآفرین بهشهری که مدد کار همسر و تامین کننده معیشت خانواده شد در گفتگو با بسیج اینگونه  شروع کرد: وضعیت شوهرم از لحاظ اقتصادی خیلی خوب بود اما بعد ازسانحه ای که برای او پیش آمد به علت نقص جسمانی نتوانست کار کند، روز به روز به لحاظ اقتصادی ضعیف تر می شدیم، تا اینکه به پیشنهاد بستگان شروع به پختن رب انارکردم.

 معصومه قلی پور بانوی 30 ساله بهشهری ادامه داد:  اول 300 کیلو آماده کردم که برای عرضه به بازار خجالت می کشیدم، اما بعد از اینکه مشتری ها با من آشنا شدند، سفارش آن بیشتر شد تا اینکه امسال 1300 کیلو رب انار تولید کردم، بعد از افزایش تعداد مشتریان تصمیم گرفتم که انواع ترشیجات را در کنار رب انار درست کنم.

قلی پورافزود: در یک نمایشگاه در تهران با خانمی آشنا شدم که عرق گیری را به من آموزش داد، مواد اولیه عرق گیری و گیاهان دارویی را همسرم از دامنه ی کوه های اطراف روستا تهیه می کرد.

کارآفرین بهشهری اضافه کرد: شروع کار من بدون سرمایه بود، ابتدا برای وام قالیبافی به بسیج سازندگی رفتم، بعد از مراجعه متوجه شدم که برای تولید ترشی هم وام می دهند، پس با دریافت 20 میلیون تومان وام توانستم برای خودم امکانات اولیه تهیه کنم و حتی با همون وام مغازه ای را آماده کردم تا بتوانم محصولات را عرضه کنم.

قلیپور یادآور شد: در هر دوره 40 % سود دریافتی دارم، خدا را شکر با این کارگاه کوچک خانگی 5 نفر به صورت دائم مشغول هستند، مادر، همسر، عمه و خاله افرادی هستند که به من کمک می کنند.

من می توانم

وی بیان کرد: من برای آینده و گسترش کار امیدواری زیادی دارم، قطعاً با گسترش این کار نیروهای بیشتری را می توانم مشغول کنم تا بتوانند نان به سفره خانواده ببرند.

این بانوی کارآفرین ادامه داد: من برای تولیداتم هیچ  آموزشی ندیدم فقط ار تجربه و اطلاعات گذشته به همراه آزمون و خطا توانستم به طعم های خوشمزه دست پیدا کنم، استفاده از سایت های تخصصی در مراحل بعد کمک زیادی به من کرد، در ضمن برای آموزش به دیگران هم آمادگی کامل دارم.

قلیپور گفت: این که کار پیدا نمی شود دروغ است، کار به فراوانی وجود دارد، فقط باید خواست و خجالت را کنار گذاشت و با اراده محکم وارد شد، کار کردن ایراد نیست، مایه خجالت نیست، مایه افتخار است، من به دستان خودم افتخار می کنم، تولید محصول سالم افتخار من است.

وی ادامه داد: اگر مواد اولیه تولید در سطح بیشتر فراهم بشود می توانم 20 نفر از خانم هایی که به لحاظ اقتصادی مشکل دارند را مشغول به کار کنم، ضمناً اسامی و شماره تلفن آن ها رو جمع آوری کردم تا در اولین فرصت به دست آمده بتوانم خوشحالشون کنم و ازآنها دعوت به عمل آورم، کلیه سرکه های خانگی، انواع ترشیجات و لواشک ها محصولاتی هستند که من تولید می کنم، به خانم هایی که از کار کردن خجالت می کشند خواهرانه می گویم خجالت را کنار بگذارند، مخصوصا خانم هایی که در منزل وقت آزاد بیشتری دارند.

این کارآفرین مازندرانی افزود: چون در برهه ای از زمان دستم خالی بود، سختی این موقعیت را درک می کنم، لذا نمیگذارم کسی از روی بی پولی دست خالی از کنار من رد شود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها