خبرهای داغ:
مدیرکل هواشناسی استان قزوین

تغییرات بارانی استان نسبت به وضعیت آماری مدت مشابه خوب بوده/کولاک و سرما در پیش است

تغییرات بارانی استان نسبت به وضعیت آماری مدت مشابه خوب بوده و امسال یک سال زراعی ترسالی خواهیم داشت اما همچنان باید مدیریت مصرف را در نظر داشته باشیم.
کد خبر: ۹۱۰۰۵۹۲
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، یوسف شیخ الملوکی مدیرکل هواشناسی استان قزوین، در جلسه شورای اضطراری مدیریت بحران که به ریاست مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیران دستگاههای خدمات رسان در سالن جلسات باقرالعلوم برگزار شد بیان کرد:با توجه به پیش بینی های صورت گرفته و اطلاعیه و اخطاریه های هواشناسی کشور و استان در چند روز اینده شاهد سیستم ناپایدار که از غرب کشور واردخواهد شد و این توده هوای سرد موجب ریزش باران و برف در استان ما خواهد شد.
وی گفت:با توجه به انالیز نقشه های هواشناسی، قزوین ۱۷میلیمتر، ابیک ۸/۸، تاکستان ۱۷، سیردان ۷/۹ میلیمتر بارندگی در روزهای اخیر داشته است.
مدیرکل هواشناسی استان قزوین اظهار کرد:وضعیت کل ریزشها از ابتدای پاییز تا کنون خوب بوده و تغییرات بارانی استان نسبت به وضعیت آماری مدت مشابه خوب بوده و امسال یک سال زراعی ترسالی خواهیم داشت اما همچنان باید مدیریت مصرف را در نظر داشته باشیم.
در ادامه مهدی آخوندی کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بیان کرد: پنجشنبه با افت ارتفاع بارشها با پوشش برف همراه خواهد بود و بارش ها در قلل و گردنه ها به شکل کولاک می باشد.
وی گفت:روز جمعه بارش زیادی نخواهیم داشت و عمده بارشها بعدازظهر پنج شنبه خواهد بود.صبح جمعه نیز هوای سرد همراه با یخبندان و باد همراه با کولاک به ویژه در مسیرهای کوهستانی می باشد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان قزوین عنوان کرد:ظهر جمعه استقرار هوای سرد پیش بینی می شود و صبح شنبه سردترین ساعات هوا بین هشت تا دوازده درجه زیر صفر خواهد بود.
آخوندی گفت:وضعیت باد بعدازظهر پنجشنبه افزایش می یابد. وزش بادهای شدید در گردنه های استان همراه با پدیده کولاک خواهد بود. اکثر نقاط استان درگیر یخبندان بوده و صبح روز شنبه این شرایط شدت می گیرد. عمده فعالیت هوای ورودی به استان از پنجشنبه بعداز ظهر به بعد در نیمه شمالی بیشتر خواهد بود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها