خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

انتقال کیفی پیام شهدا رسالتی سنگین/ به بار نشستن خون شهدا در گرو کیفیت بخشی به راهیان نور

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: به بار نشستن خون شهدا در گرو اقدامات مناسب راهیان نور است که باید به واقع هنری باشد اگر چنین تمهیداتی نشده پیشنهاد دهید.
کد خبر: ۹۱۰۰۵۷۱
|
۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز سه شنبه 25 دی ماه در دیدار روحانیون مبلغ اعزامی به راهیان نور اظهار داشت: این سفرهای زیارتی راهیان نور کار مقدسی است و شما و همه افراد کاروان راهیان نور توفیق پیدا کردید و خوشبخت هستید.

وی با بیان اینکه راهیان نور یک مسافرت و یا صرفاً زیارت نیست افزود: مسئولیت مهمی بر دوش شما قرار گرفته است زیرا اگر بخواهید پیام جبهه را به مخاطب منتقل کنید که متحولش کنید خیلی سرمایه لازم است.

وی ادامه داد: یک سری آگاهی و اطلاعات از منطقه لازم است و یک سری آگاهی ها مربوط به جبهه نظامی است و آگاهی مربوط به انواع آمار و ارقامی است که در هر بخش مسلط هستید که به اقتضای عام به مخاطب منتقل می شود.

عبادی با بیان اینکه بالاتر از این آگاهی ها همراه با تحلیل و بصیرت از علل این جریانات است یادآور شد: این منحصر به جنگ تحمیلی برعلیه انقلاب اسلامی ایران نیست در تاریخ همواره این گونه بوده است.  

وی با اشاره به انتقال مطالبی که جنبه کیفیت دارد نه کمیت، اضافه کرد: وقتی در پیام این رسالت موفق خواهید بود که جان مطلب را از نظر حقیقت و معنویت که تحول و اعتقاد ایجاد می کند و مسیرها را نشان می دهد؛ منتقل کنید.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن تبریک میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها گفت:  چقدر تحمل سختی ها در کربلا و بعد از آن در راه کوفه و شام بود و چقدر سرمایه گذاری از خون بهترین بندگان خدا بود؟ اما وقتی به بار نشست که این کاروان به دمشق نزدیک می شد آنجا جشن گرفته بودند یزید با غرور خاصی شعر می سرود اما لحظه ای که زینب و امام زین العابدین پیام را رساند چه شد؟

وی ادامه داد: اهل شام کسانی بی اطلاع بودند پیام زینب که رسید چنان عرصه را از نظر افکار عمومی بر یزید تنگ کردند که او ناچار شد کنار بیاید و اجازه سوگواری برای حسین (ع) و بازگشت عزتمندانه به مدینه بدهد اینها کیفیت است.

عبادی خاطرنشان کرد: کیفیت پیام بر اساس آگاهی های مکتبی باشد و اینکه همواره حق و باطل و عدل و ظلم با هم رو به رو بودند و این جریانی در طول عمر بشر است و بشر در این آزمایش می شود. اینها در قرآن آمده و بارها به هر اسوه ای که اشاره فرموده  کربلا سمبل همه وقایع تاریخی است.

وی اظهار داشت: امسال اربعین مشاهده کردید که کشیش مسیحی در مقابل شهدای کربلا تواضع کرد و کربلا را شبیه جنب فرات دانست که در کتاب های دینی قبل ذکر شده است.

 نماینده ولی فقیه در استان ابراز داشت: کربلا ادامه دارد و آخرالزمان است. تهاجم ها از امور نفسانی، باطل، ظلم، بی عدالتی و استکبارجهانی بر پیکره حق، عدل، انسانیت، شرف و کرامت است. و اینکه مناطق عملیاتی کربلای ایران است مصداق  کل زمین ها کربلا و کل روزها عهاشورا است.

وی متذکر شد: مسئولیت شما تبیین پیام شهدا است و این با کیفیتی نمی شود مگر اینکه این کیفیت در درون شما باشد.

عبادی اظهار داشت: مسئولیت بسیار مهمی دارید اما این امر مهم در بالا به صورت تخصصی و کارشناسی دارای مواد و سرفصل های خاصی در همه جهات درنظر گرفته شود که هم شیوه آن مکتوب در دست روحانیت کاروانها باشد و هم دوره هایی را از پیشکسوتان به صورت اجرایی ببینند.

 وی خاطرنشان کرد: کار شما سنگین است چون با نسلی مواجه هستند که 40 سال با آن زمان فاصله دارد و انجام این امور تجربه و تخصص می خواهد و مسئله ساده ای نیست که به راحتی از کنارش بگذریم بلکه در اهداف مقدس شهدا مسئله خوابیده است که باید پیاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت:  به بار نشستن خون شهدا در گرو اقدامات مناسب راهیان نور است که باید به واقع هنری باشد اگر چنین تمهیداتی شده مبارک است و اگر نشده پیشنهاد دهید.

وی افزود: هنوز که نسل های اول آن کارکشته هایی که در جبهه بودند و در راهیان نور ده ها سال همکاری کردند آنهایی که کیفیت آن روحیه های شهادت طلب را دیده اند؛ هستند.

 عبادی با اشاره به خاطره ای از دوران حضور در جنگ تحمیلی گفت: گردان شهادت طلبی که همه آنها جشن داشتند و حنا بسته بودند که شب عملیات است را دیدیم این کیفیت ها را با عدد و رقم نمی توان تعریف کرد.

وی تأکید کرد: تمهیدات انجام شود و فیلم های کیفی را در دوره ها ببینید چون راویان و روحانیون راهیان نور وقتی حرف می زنند گرچه به اقتضای سنشان آن دوران را ندیدند اما گویی دیدند چون خودشان تا مشتعل نمی شوند نمی تواند اشتعال ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: کاروانهایی که می روند اگر با کیفیت انجام شود حالت تزاید پیدا می کند اما اگر کیفیت نداشته باشد بعداً نقص ایجاد می کند و این مسئولین بر گردن همه ما است.

 وی عنوان داشت:  این مسئولین بزرگ را به شما تبریک می گویم و در جهت ابلاغ پیام امام زین العابدین و شهدای کربلا توفیق را از خدا مسئلت کنید. ان شاء الله نقش اصلی را در تحول های روحی و معنوی صورت دهید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار